روايه زواج في ظروف خاصة
الفصل التاسع
بقلم نوران وليد
فهد قام بغضب و جذبها من ذراعها : ماشي عاوزة تطلقي و لا شكلك شايفة شوفة تانية ... انا لو طلقتك دلوقتي هيبقي عندي حق و الكلام الهيتقال عليكي هيبقي في محله واحده أطلقت يوم فرحها تبقي ايه غير واحده ...
لم يكمل فهد كلامه حتي تفاجأ بصفع*ة من شهد التي كانت ترتجف و تبكي بحرقة
فهد بغضب و عروقه برزت : انتي عملتي ايه
- شهد : عملت الكان لازم يتعمل طلقني انت شخص مش سوي و فاكر كل الناس زيك ... إنا عارفة انك بتحب نور بنت عمك و من زمان بقلم نوران وليد
- فهد بغضب : اسكتي الكلام ده مش حقيقي
- شهد ببكاء : لا حقيقي انت بتحبها من يوم وفاة عمي و ومرات عمي و جدي جابها تعيش وسطنا و انت حبيتها بس انصدمت لما جدي قالك انه علشان زين يجي و يفضل معاه من بعد وفاة ابوه و يوده هيجوزه نور و انت اتجننت .... و كمان لما اتاكدت ان نور كمان بتحبه
- فهد بغضب : اسكتي اسكتي مش قادر اسمع صوتك
- شهد ببكاء : انا الغلطانه كان لازم اكسر و اخرب الدنيا علشان الجوازة دي ما تمش بس ملحوقة... بقلم نوران وليد
و همت بالخروج جذبها من ذراعها : رايحة فين
- شهد بغضب : ابعد عني بقي يا اخي و انت مالك رايحة فين
- شهد بغضب: رايحة في ستين داهيه ابعد بقي
- فهد : الانتي قولتيه مش صح ممكن تهدي
- شهد بدموع : مش هادية عاوزة امشي
- فهد : أيوة هتمشي تروحي فين
- شهد بتزمر : عاوزة اروح اوضتي
- فهد و هو يكلمها بحنان فقد شعر بالاسف اتجاهها : طيب يرضيكي يجوا الصبح يصحونا يلاقونا كل واحد في اوضة انا شكلي ايه هيكون قدامهم
- شهد بدموع و غضب طفولي : و انا مالي بشكلك
- فهد : اهون عليكي
- شهد و هي تنظر الجهة الاخري : ولا يا ولا ما تلعبش علي نقطة ضعفي
- فهد بابتسامة ساحرة : طيب علشان خاطري
- شهد باستسلام: اوووف طيب هنام انا علي السرير و انت علي الكنبة
- فهد : بس انا مش بعرف انام غير علي سريري
- شهد و هي تتجه الي الفراش : و انا مالي تصبح علي خير
- فهد بغضب : و انتي من اهله
في الصباح أشرقت الشمس لتعلن عن نهار جديد علي أبطالنا
في غرفة زين و نور
كان زين يحتضن نور بتملك
- نور و هي تحاول النهوض
- زين بنعاس : نور كفايه حركة و نامي
- نور بكسوف : زين قوم بقي كفايا كسل
- زين و هو يشدد من احتضانها : لا مش قايم و بعدين انا لسه ما شبعتش منك
- نور بخجل : يا ابني احنا مش في البيت قوم بقي هيقولوا علينا ايه
- زين و هو يفتح عيونه و يقبل خدها: هيقولوا واحد و بيحب مراته
بقلم نوران وليد
- نور و هي تحتضن خده بيدها : يا رب يا زين النونو الفي بطني يطلع ولد و يكون حلو كده زيك
- زين بمشاكسة : اممم افهم ان دي معاكسة بقي
- نور : بصراحة اه
- زين بضحكة رجولية ساحرة : بحبك
- نور بكسوف : و انا ... يلا بقي عاوزة اقوم اخد شاور
- زين باستفزاز : ما تقومي انا مالي
- نور بغضب طفولي : زين انت مكلبش فيا ابعد بقي
- زين بحب : ما تخليكي شوية في حضني اصلك وحشاني
- نور بكسوف : زييييين
_______
في غرفة فهد
شهد : اااااه
- فهد بخوف: ايه في ايه
- شهد : رقبتي شكلها اتلوت
- فهد : يعني نايمة فوق السرير و رقبتك تتلوي
- شهد بغضب : يا عم شوفلي حل حاسة روحي بتطلع
- فهد بتزمر : يا رب يا شيخة علشان اخلص
- شهد : انت بتقول ايه
- فهد: و لا حاجة بقولك الف سلامة عليكي
- شهد : ان شاءالله انت و انا لا
- فهد شدها بغضب وقعت عليه و سرح في جمالها عيونها الونها عسلي و شعرها البني الناعم الطويل و لا رموشها و جمالها
- فهد بتوهان : ايه الجمال ده
- شهد كالمغيبة : و انت حلو اوي يا فهد
اقترب فهد منها و في تلك اللحظة سمع طرقات علي باب الغرفة
- ام شهد : يلا يا عرسان الاكل جاهز
- فهد : حاضر يا مرات عمي نازلين اهو
- شهد بتوتر : ابعد
- فهد : انتي الواقعة عليا ابعدي
شهد بكسوف قامت و هو كمان قام
- فهد : تعالي احط ليكي مرهم
- شهد بتوتر: لا شكرا انا هدخل اخد شاور دافي دي اكيد شد عضلي
- فهد : متأكده
- شهد بتوتر و هي تغلق باب الحمام : اه اه
فهد و هو يخرج من الغرفة : هي مجنونة و لسانها متبري منها بس زي القمر بنت المجنونة
هبط فهد وجد زين و نور و والده و زوجة عمه و عمه والدي شهد و جدهم جلس بقربهم و بعد دقائق هبطت شهد راحبوا بها جميعا و باركوا للعروسين حتي وصلت رساله الي زين
" مش عارف اقولك مبروك الجواز و لا مبروك انك هتكون اب من الست القتلة ابوك "
زين بصدمة : ايه
- نور لاحظت انفعاله : في ايه يا حبيبي مالك
- زين : ايه ده
- نور قرت الرسالة قالت ببكاء : زين اسمعني الأول
- زين بصراخ : يعني الكلام ده صح انتي السبب في موت ابويا.......