رواية انتقام خاطئ
الفصل الواحد الثلاثون 31
بقلم نفين بكر
فهد.....مساء الخير .
ملك ...اييه ال جابك هنا .
فهد ...ملك ممكن اتكلم معاكي شويه.
ملك..لا مفيش كلام بيني وبينك .
ملك لو سمحتي اسمعيني وممكن تشوفي الدوسيه دااا.
اييه داا .
افتحي وانتي هتعرفي .
فتحت ملك الاوراق وقرات ما بها ثم القتها عل الارض .
ملك...ماتلزمنيش لا فلوس ولا شركات انا مش عوزة منك حاجة
انا عوزاك تسيبني في حالي ..
فهد... ملك انا بحبك وعوزك تسامحيني انا اتلعب عليا لعبه غبيه وحكي لها ...
هقولك زي ما قولتلي ...والمفروض اصدق الكلام العبيط داا
فهد...ملك هي دي الحقيقة
ماتنطقش اسمي عل لسانك ساااامع ..دي بردوو كانت كلمتك
فهد...ملك اسمعيني .....اخرص مش هسمعك
ملك...زي ما انت عملت بس الفرق اني كنت فعلا ماعملتش حاجة
فهد...ملك انا بجد ندمان عل ال عملتوا
قالت بصراخ .....وانا هعمل اييه بندمك داا هاا هرجع كرمتي ال هنتها ولا شرفي ال اغتصبتوا
قولي هاا. هيعملي ايييه هااا انتي عيشتني مزلوله مجبوره عل عيشة مش عوزاها
ثم جلست عل الفراش
و تابعت وهي تعتصر عيناها وتفرك بيدها
انت خليت ااقرب الناس ليا تبعد عني عشان انا بقيت ف نظرهم واحدة ساقطة مالهاش شرف .
انت حرمتني من حقي الطبيعي اني اعيش عيشة طبيعية
زي اي بنت في سني
اني احب واتحب اختار حياتي مش انجبر عليها
اقترب منها وجلس عل كبتيه امامها
فهد ببكاء ندم ..ملك ...انا اسف..
اسف ..هرود عليك بطريقتك بردوو ..اسف دي تقولها لما تغلط غلطة بسيطة لكن غلطتك دي تمنها عمرك كله تعيش ندمان فاكر ...
سوري ي مستر فهد انا مش هقدر انسي
انت قولتها زمان انا هخليكي عايشة زي الميته وعدت ووفيت
ملك ارجوكي وحياة ولادنا
ضحكت بسخريه وحياة ولادنا .ولادنا ال اتهمتني فيهم
برغم انك عارف ومتاكد انك اول واحد لمسني
ولادنا ال كنت هتحرمني منهم وتاخدهم مني بس عشان بكلمك بطريقة وحشة
ملك انا عمري ما كنت هاخدهم منك
من فضلك سيبيني اصلح الغلط ال عملته معاكي ....
ملك...ارجوك سيبني انت في حالي.....
فهد..ملك ..انا مش هقدر ابعد ولا اسيبك في حالك
انتي والولاد مسؤليتي وانا مش ههرب منها
بس اوعدك عمري ما هزعلك ولا هقرب منك الا برضاكي
واوعدك بردو لو احتجتيني هكون جمبك وسندك
ولو عوزاني امشي واسيب البيت لو دا هيريحك هعمله
ملك..يريحني ... ضحكت بسخريه تصور ان الكلمه دي بقت حاجة مستحيله يعني اييه راحة انا مش مرتاحة ولا عارفه ارتاح ....
فهد...ملك اناا
خلص الكلام ي باشمهندس ميتهيألي مفيش حاجة تانيه تتقال
نهض من جلسته ثم مسح وجهه بكفيه ودون اي كلمه
تركها وخرج منكس الراس باسي
اما هي فظلت تبكي
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
نزل فهد ل جده
ها عملت اييه سامحتك
فهد باسي ..لا ي جدي مش راضيه
سليم ..هااا وانت بقي هتعمل اييه هتستسلم
مش عارف اعمل اييه بجد انا حاولت
حاولت ..يعني اييه حاولت ال اعرفه ان ابني ال ربيته
انه يكون راجل ويخوض اي تجربه لازم يطلع منها ا منتصر
ااعمل اييه ي جدي انا دماغي هتتشل من كتر التفكير
بصي ي ابني ال اعرفه ان غلطك كبير اوي ودا محتاج منك صبر وعزيمه اكبر
وفي حاجة كمان البنت اصيله وبتحبك
بتحبني ؟؟؟
ايوة بتحبك وانا واثق من ال بقوله ثم تابع
عارف لما انا هربتها جبتلها مكان وعينتها في فرع الشركه التاني عملت اييه
برغم ال عملته فيها انقذت الشركه من عمليه نصب من شركات وهميه وتابعت لحد الازمة ما عدت
ماقالتش وانا مالي وما قالتش احسن عشان انتقم منه
البنت دي حرام ال اتعمل فيها ولازم تعمل المستحيل عشان ترضي عنك
حاضر ي جدي
عمر مااجاش معاك لييه
عمر...عمر اهو ي جدي وتحت امرك ي باشا. وقبل يده
سليم..كنت فين ي ابني
كنت مع مصطفي بنشوف هنعمل اييه مع فايز.
وعرفتوا توصلولوا
للاسف مش عارفين مكانه بس هنجيبه هيروح فين
سليم ...طيب ي حبيبي اطلع استريح واطمن عل مراتك
حاضر ي جدي تصبحوا عل خير
وانت من اهله ي ابني
وتركهم وصعد
اما فهد فترك الجد ودخل غرفه اولاده
ليطمئن عليهم
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
عند عمر وجني
دخل عمر غرفته وجدها مزينه الغرفه باكملها بالشموع والورود وبالعطور الفواحة...
تسمر عمر مكانه عندما وقعت عليها عيناه
طلت عليه بجمالها ورقتها ونعومتها
احم..مساء الخير
ردت . برقه وابتسامه خجوله.. مساء النور
عمر..اييه الجمال داا قالها وهو يقترب منها
جني بخجل ...عمر ماتكسفنيش
لا كسوف اييه انا الليله مش عاوز كسوف خالص
طيب انا حضرتلك الحمام ادخل خد شاور عل ما احضر العشا عملالك اكل تحفه
ماشي ي حبيبتي وقبلها ودخل الحمام
بعد دقائق معدودة
خرج وهو يرتدي تيرننج
جني..يلا قبل ما الاكل يبرد
عمر... انا عاوز احلي الاول قالها وهو يقترب
جني... ع عمرر طيب استني كل الاول ...
عمر...جني انا استنيت الليله دي كتير احنا ضيعنا من عمرنا كتير في خصام ونكد
انا مش عاوز اشوف غير ابتسامتك بس
مش عاوز نكد تاني ،وانا اوعدك عمري ما هزعلك وانتي كمان ي جني لازم توعديني عمرك ماتخبي عني حاجة حتي لو هتضايقني
سمعاني ي جني .
جني..سمعاك وانا والله عمري ما هزعلك ولا هكدب عليك تاني ابدا
اقترب منها اكثر وانا واثق في دااا ثم حملها
شهقت جني عمر انت هاا
قطع كلمتها بقبله تحمل شوقه وحبه لها
ابتعد عنهاوهو يلهث من فرط مشاعره
انا هعلمك اول درس في مدرسه عمر المهدي
وضعها عل الفراش برفق
عمر طب استن.....
عمر......هششش مفيش داعي لكل الخوف داا
انا عمري ما هااذيكي ابدا ..
عمر..
قلب عمر انتي وقبلها حياة عمر وقبلها روح عمر وقبلها قبله طويله ازابتها واخذتها علي عالمه الخاص به
ليبث لها شوقه وحنينه لها اخذها ل واقع تمناه منذ سنوات وقد جاء اليوم ليعيشه معها قلبا وقالبا
بعد مدة ليس بقصيرة
كانت تدفن راسها في عنقه
ابعدها عنه قليلا وقبلها عل جبينها وقال
مبروك ي اجمل وارق واجمل جني في الدنيا
مبروك ي مدام عمر سليم المهدي ☺☺☺☺☺☺☺
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
عند فهد في غرفه الاولاد
كان يحمل احد ابناءه يداعبه والاخر كانت تتطعمه الناني
دخلت ملك دون ان تستاذن فهي لم تعلم بوجوده
ملك..انا اسفة مكنتش اعرف انك هنا
فهد..لا تعالي انا كنت ماشي
ملك ..عل فكرة مش لازم تسيب البيت اكيد جدك وجني والاولاد محتاجينك ومش هيحبوك تبعد عنهم
وانتي ي ملك
انا اييه؟؟
انتي مش عوزاني اسيب البيت
مستر فهد عاوز تسيب البيت براحتك بس قولتلك عشان جدك وجني والاولاد انما انا حضرتك ماخيرتنيش من الاول بوجودك في حياتي عشان ااقول انا عوزاك ولا لاء
قالت كلماتها الازعه وانطلقت مسرعه للخارج
اما هو فكان كاكل مرة يتكلم معها تصيبه خيبه الامل
ويعلم بان طريقه لارضاءها يحتاج الي الصبر
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
في صباح اليوم التالي
تتململت بكسل من اثر قبولاته المتناثرة عل وجهها
عمر وهو يهمس باذنها...جني اصحي ي كسوله الضهر قرب ياذن
جني بابتسامه صباح الخير
عمر ...صباح الفل عل عيونك قومي انا حضرت الفطار
ومش عاوز افطر لواحدي
اعتدلت هي.. انت ال عملته بجد
اكيييد انا لو ما عملتش لحبيبه قلبي هعمل لمين
طبعت قبله عل احدي وجنتيه وقالت
ربنا يخليك ليا ي حبيبي وما يحرمنيش منك ابدا
عمر لا حيث كدا بقي خليكي زي ماانتي وتمدد بجوارها
واخذها بين ضلوعه
عمرر استني احنا مش هتفطر
اكيد هنفطر بس عاوز احلي الاول
عم... وك كل مرة يقترب منها ينسيها زمانها ومكانه
ينسيها كل الاشياء من حولها الا هو حبيبها ومعشوقها
اول من طبع عشقه في قلبها
ونسيبهم بقي شويه عشان الكلام ال بيتقال دا كبييير اوووي اوووي ☺☺☺☺☺☺☺☺
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
في الشركة بمكتب فهد
يدخل عليه شريف كالاعصار
انت ي ابني فينك قاعد في البيت يعني ولا همك
وكل حاجة عل دماغي
فهد ...في اييه
في اييه ي سلام مش عارف انت بقالك اكتر من شهر عل حالك داااا
شريف...فهد دي مش طريقة وبعدين انا ورايا حاجات كتير
فهد...وراك اييه
طبعا مهو انت مش فاضي واعدل ياقته بطريقه مضحكة.
احم كمان شهر هبقي عريس
فهد...ماشي ي عريس والمطلوب
شريف وهو يكرر كلامه ماشي ي عريس والمطلوب.. ابو رخامتك
نظر له فهد ..
احم ايه ي عم بهزر انت ما بتهزرش ي رمضان
فهد ...معلش ي صاحبة دماغي ماكنتش رايقة
شوف انت في اييه ف الشغل انا هاخد مكانك وفضي نفسك عشان تكمل حاجتك
فهد انت وملك لسة علاقتكم ما اتصلحتش مع بعض.
فهد... لا وهي مش عوزاني في حياتك
شريف..بصراحة ي صاحبي ال حصل فيها ماكنش قليل
فهد..عارف وفعلا ندمان انا عمري ما ترجيت حد وانت عارف
بس هي مش قابله مني حتي كلام
شريف...بص ي فهد انا عارف انك بتحبها وحبك دا هو ال هيخليها تنسي الستات بتلين بالمعامله الحلوة والكلمه الطيبه
شوف ايه ال بتحبه يسعدها واعملوا
انا عارف الطريق طويل قدامك بس حبك ليها يستاهل انك تتعب وتحاول ربنا يعينك ي صاحبي
يااارب ياصا حبي
المهم بقي قولي في اي ف الشغل متعطل وانت روح جهز حالك
ماشي ي صاحبي وجلس ليطلعه عل سير العمل
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
بعد.عدة ايام
في فيلا سليم ..
في غرفه عمر..
كانت امام المرأءة تتجهز وكانت عيون عمر تتابعها كالصقر
جني يلا ي عمر مش هتجهز
لاء
لاء لييه احنا بقالنا كام يوم في الاوضه كدا ما يصحش هيقولوا اييه
اقترب منها من الخلف واحتضنها ... يقولوا هما مين
جني ..جدو وابيه وملك
قربها له اكثر ودفن راسه في شعرها وقال بصوت هامس
ما يقولوا ال يقلوه واحد ومراته هما حرين
عمر عشان خاطري انت كدا ما ينفعش
قلب عمر انتي ثم وجدت نفسها محموله بين زراعيه
حاولت ان تتملص
عمر كدا ما ينفعش انا خلاص جهزت
مش مشكله اجهزي تاني وظل يقبلها حتي وضعها عل الفراش
جني...عمر ..
هشششششش مش عاوز كلام
(عشان هو ال يتكلم قليل الادب😂😂😂😂😂😂)
ونسيبهم بقي شويه لا شويات ☺☺☺
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
بعد عدة ايام
عمر وجني كانوا في قمه سعادتهم فقد من الله عليهم وجمعهم بعد طول انتظار
اما شريف ومي فكانوا مشغلون بتجهيز بيتهم
فقد قرب موعد زفافهم
اما فهد فكان يجيئ البيت وهي نايمه
يجلس مع اولاده ومع جده وفي الصباح الباكر يذهب الي عمله
كي لا يتقابل معها...
اما هي فكانت حزينه لا تعلم ماذا تفعل فلازال هناك غصة في قلبها مما حدث نعم هو انخدع مثلها ولكن ما ذنبها هي لم تفعل شئ
هي لم تكرهه رغم ما فعله بها ولكن ايضا لم تسامحه
ظل قلبها وعقلها في صراع ولا احد منهم انتصر بعد
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
صباحا بعد عدة ايام
عمر ..جني
جني هممم
قومي بقي انتي اتعلمتي الكسل بجد
اييه ي قلبي صاحي بدري لييه كداا
انا رايح الشغل قومي بقي عاوز افطر
طيب حاضر هقوم اهووو
لا شكلك هوزة تنام نامي انتي انا هلبس وانزل
لالا والله خلاص حاضر
دخلت حمامها واغتسلت وتحضرت ونزلت
للمطبخ صباح الخير ي دادا
صباح الفل ي حبيبتي عوزة حاجة اجهزهالك
لا ي دادا انا هعمل الفطار ل عمر
نعمات..طيب ي حبيبتي روحي انتي وانا اجهزه
لا انا ال هعملوه كل حاجته لو بتعملي حاجة برة روحي كمليها وانا هحضرله فطاره
ماشي ي حبيبتي زي ما تحبي
وبدات في تحضير الفطور
💢💢💢💢💢💢💢💢
كانت ملك قد حممت اطفالها وابدلت ملابسهم
ملك..خليكي معاهم وانا هنزل اعملهم الرضعه
الناني ..حاضر ي هانم
نزلت ملك ووجدت فهد عل السلم
احم صباح الخير
ردت صباح الخير....
الولاد عاملين اييه
ملك..بخير الحمد لله
طيب وانتي
زي ما انت شايف
فهد... ملك...
بعد اذنك الولاد عوزين ياكلو وانا كدا هتاخر عليهم
وتركته وذهبت مسرعه
في هذة الاثناء دخل عمر المطبخ وجد جني منهمكة في احضار الفطور وهي تدندن
ولا ليك عليّ حلفان
أنا روحي فيك من زمان
وبحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك مهما كان
دخل عمر عليها وحضنها من خلفها واكمل الاغنيه
يا سلام على القد ولون الخد
جمال ملا عيني هنا
وإن كان ع الحب أنا والله بحب
وأيوة أنا راحتي هنا
وبحبك أنا، أنا بحبك أنا
اكملو الاغنيه مع بعض ولفه لوجهه وقبلها شكلي كدااا هحلي مش هفطر وبداء يمرر شفاه عل رقبتها
جني .. عمر حد يشوفنا
ما تخافيش الامن مستتب
جاءت ملك وعندما راتهم جحظت عيناها وضعت يدها عل فمها وتراجعت للخلف انصدمت في فهد الذي نظر لها ووجد ان وجهها اصبح بألوان الطيف نظر لها بنظرة متساءله حتي سمع همساتهم
عمر وهو يمرر يديه من تحت بلوزتها
يعني هو مين ال هيصحي الساعو 6الصبح كدااا
فهد.....انا ....
جاء صوته من خلفهم فنتفضت جني فشدها الي حضنه
وكانت تعدل من ملابسها
عمر...احم صباح الخير ي فهد
صباح النور ي خويا...مش ليكوو اوضه تلمكم
عجبكم كدااا
وانتي ي هانم مبتعرفيش تقولي لاء
عمر ..فهد خلاص بقي ي عم
كمان بتقاوح وربنا ماانا عارف ااقلوكو اييه
وتركهم وذهب وهو يسب ويلعن فيهم
جني و كد اصتبغ وجهها بحمرة الخجل....
كدا ي عمر الله يسامح ...
عمر...كدا اييه ي بت انتي، انتي مراتي
المهم بقي كنا بنقول ايييه ...
شهقت جني لالا ابعد انا مش ناقصة فضايح انا مش هعرف ابص في عين ابييه تاني بعد ما شفنا كداا
عمر... طيب تعالي نكمل ف اوضتنا
جني...عمر انت وراك شغل كدا هتتاخر
عمر وهو يحك خلف راسه..عندك حق اخلص المهمه ال في ايدي واخدك اجازة شهر ونروح في مكان لوحدنا وغمز لها عشان نقول براحتنا احلي كلام...
جني...طيب يلا تعالي عشان تفطر ....
اخدت الصنيه ووضعتها عل الطاوله ...
جلس هو هي كانت تجهز له التوست وهو يتناوله ياكله
عمر هو ممكن استاذنك ف حاجة
عمر هااا قولي ...
هو انا ممكن يعني ...اصل ....
عمر.... ممكن تتصلي بيهم ي جني وهاتيهم ثم تابع محظرا بس غلطة تاني...
لالالا والله حرمت مفيش اي غلط تاني خلالالاص
عمر..ماشي يلا بقي انا همشي
بس انت مااكلتش كويس
حضري لي بقي غذااا محترم عشان اروم عظمي وغمز لها
عشان الكلام وكدااا
ضحكت برقه.. جني عنيا حاضر
تسلملي عنيكي وقبلها همشي انا عشان قصاد دلعك دااا هتاخر وهتجازي
مع السلامة ي حبيبي
جزبها من خصرها وهمس امام شيفاها
الكلمه دي ماتتقلش برة الاوضه والا هتهور وهنتمسك وهم ليقبلها
جاء صوت من لا يرحم 😂😂
فهد ...يخربيت كدا ي ابني اتلم انت وهي هو انا هفضل المك من كل مكان
جني بوجه تلون بحمرة الخجل ...لالا ي ابييه ماحصلش حاجة هو كان ماشي
كان ماشي !! وكان بيستاذنك ولا كان بيعمل اييه
ي سيدي بقولها كلمتين اييه حرام
لا مش حرام مهو مش هفضل المك انت وهي من كل حته وراعي ان في ناس معاك ف البيت
طيب طيب سلام بقي ولما نرجع نكمل كلام وغمز لها
وقفت هي بخجل
ااحضرلك الفطار ي ابيه
لا روحي انتي وضربها عل قفاها بخفه ومش كل ما يقولك كلام تسمعيلوو
حاضر ي ابييه وتركته واسرعت لغرفتها
ضحك هو عليها وذهب الي عمله
❤❤❤❤❤❤❤❤❤
تكلمت جني مع هايدي والاء وقالت لهم عما قاله لها عمر
ثم ذهبت لغرفه ملك فلم تجدهاا
فذهبت لغرفه الاولاد
جني ...ملك انا كنت بدور عليكي
ملك..خير حبيبتي
جني..خير ي قلبي انا زي ماقولتلك ليا صحباتي هايدي والاء وحابه اعرفهم عليكي انتي هتحلبيهم اووي.
اكيد حبيبتي مش صحباتك هيبقوا عسليات زيك
طيب لما يجوا انا هجبهم يتعرفوا عليكي
ماشي حبيبتي
ملك..انا هروح هنزل ل جدو لو مالقتنيش هنا هبقي هناك
جني ماشي ي قمر
وتركتها وذهبت اما ملك نزلت عند الجد
ووجدته ف مكتبه
جدوو اخبارك ي حبيبي .
تعالي ي ملك انا كنت هبعتلك ي بنتي
اامرني
لا ي حبيبتي مش امر هو رجاء
ي سلام انت مشتتر جحاني ولا تطلب حضرتك تامر ويفذ في نفس اللحظة
طيب لما نشوف كلامك دا صح ولا بكش
هههه لا والله مش بكاشة
اتفضل عاوزني ف اييه
تعالي اقعدي هنا
نفذت ما قال
بصي ي بنتي ربنا يعلم غلوتك انتي عندي قد اييه
ملك..عارفة ي جدو والله وحضرتك عمرك مازعلتني ولا قولتلي كلمه تضايقني بالعكس كنت بشوفك الضهر والسند وبحس فعلا اني من دمك حضرتك عوضتني بجد عن اهلي
ماشي ي ملك لما اشوف بجد زي ما بتقولي ولا مجرد كلام
ثم تابع..ملك فهد ندم عل ال عملو معاكي اديلوا فرصة يصلح الغلط دااا
جدو حضرتك بتطلب مني حاجة انا مش قادرة اعملها
صدقني انا حاولت بس
ي بنت طيب انتي ملاحظة انه مش بيجي البيت ال متاخر عشان ما يتقابلش معاكي يضايقك
ملك...انا والله ما طلبت منه كدا هو لما قالي قولتلو عشان خاطر جدو وجني والولاد ماتسيبش البيت
طيب وانتي ي بنتي
انا اييه
بصي ي حبيبتي انا عارف ومتاكد انك بتحبيه
لا طبعا انا مش بحبه
ما تكابريش ي بنتي انتي بتحبيه بس موجوعة
حبيبتي حرام عمرك دا يروح في الحزن ال انتي عايشة فيه ،،مش هقولك سامحيه دلوقت بس هقولك
خدي تارك منه ادبيه وانا معاكي بس بلاش هجر ي بنتي
انا مابحبش ولادي تبعد عني
انا كان نفسي افرح بخلفه ولما خلف هو بعد
كان يتكلم وهي تبكي
ي حبيبتي كفايه دموع بقي
بصي فكري ف ال قولته انا مش هغصب عليكي بس
هحلفك باغلي حاجة عندك حاولي تسامحي
حاضر ي جدو
جاءت نعمات
خير ي نعمات قالها سليم
فهد بييه بره وعاوز حضرتك و الست ملك
حاضر اتفضلي انتي
تعالي ي بنتي نشوف عاوز ايه
حاضر اتفضل حضرتك
ورحلو ل عند فهد
كان يوجد شوال كبير مربوط
اييه دا ي بني
ثواني ي جدي
اما ملك كانت واقفة بدون اي كلمه
امر فهد احد الرجال بفتح الشوال
خرج من الشوال رجل ملفوف حول فمه رباط ويديه مربوطة من الخلف.
ملك بصدمة اييه دااا مجدي
فهد ايوة مجدي وفك رباطة
ست ملك ابوس ايدك خليه يرحمني
ملك ...اخليه يرحمك من اييه هو ف اييه
اييه ال بيحصل
فهد قدم لها شيك
دا المبلغ ال نصب عليكي فيه والارباح كمان
شوفي هتحكمي عليه بايه
كانت عل نفس الحاله من الصدمة
ثم قالت فكه وسيبه يروح لحال سبيله
نطق مجدي ربنا يخليكي يارب ويسعدك
فهد....لا مش هسيبه كدا لازم تاخدي حقك
انا مش عاوزة حاجة كفايه الزل ال ف عنيه
ي ملك
والله انا قولت ال عندي شوف انت عاوز تعمل اييه فيه بس دي مش هتكون رغبتي
ماشي ي ملك
امر رجاله بفكه وباخذه خارج الفيلا
اما هي فصعدت لغرفه الاولاد
وبعد قليل جاءت هايدي والاء
وجلسوا ف غرفة جني وحكت لهم وحكوا لها عن مل ما فاتهم
وكلمتهم عن ملك
اييه داا يعني ابييه فهد اتجوز
والحيزبونه غارت ف داهيه
والله ربنا نجده ...ثم تابعت هايدي
وملك دي حلوة كدا وفرفوشة ولا بومة ههه
لا ملك دي عسل لو هتشوفها هتحبوها اوي
استنوا هروح اندهلها
ونادت عل ملك وجاءت بها اليهم
بصي ي ستي دي ملك بصي ي لوكا دي هايدي ودي الاء
اهلا
اهلا بيكي انتي لييه حق ابيييه يقع لشوشته
وضحكوو اما هي
بس ي بت انتي و هي ماتكسفوهاش الله
بقولكو اييه ايه رايكم تشوفوا ولاد ابيييه انا بقيت عمتوااا
اييييه ولاد مييين
ضحكت ملك وجني عليهم
انا نسيت ااقولكم ان ملك جابت تؤام
بجد ولا بتهزرو
لا والله ما بهزر تعالي شوفي
ودخلم غرفه الاولاد وبداء في ملاطفتهم
ماشاء الله ي ملك زي القمر بس واحد شبهم وواحد شبه ابييه فهد الظاهر كدا كنتي بتموتي فيه ي ملوكا
سكتت ملك وارجعت خصله من شعرها خلف اذنها بحرج
جني ولييه ما تقوليش ان ابييه ال بيموت فيها
الاء ...اكييد انا اسمع ان مامي كانت بتقول ان الولد بيكون شبه ال ببيحب اكتر
هايدي ...لا ي عبيطة مش كدا تقصودي تقولي ان ال بيحب حد بيجي البيبي شبهه
الاء ....ايوة هي دي
ظلت الفتايات تضحك
حتي جاءت نعمات ...ست ملك في ناس عاوزينك تحت
مين ي دادا
مش عارفة والله فهد بييه معاهم تحت هو سليم باشا
طيب انا نازله اهوو
هنزل ي بنات وخليكووو هنا
نزلت ملك وعندما وجدتهم وضعت يدها عل فهمها وادمعت عيناها وجرت عليهم
سارة اخذتها باحضانها ظلت تبكي سارة وحشتيني
سارة ببكاء .. وانتي كمان ي حبيبتي والله احنا كنا قلقانين عليكي
تركتها وذهبت لامها
طنط ازيك وحشتني والله
وانتي كمان ي حبيبتي
دكتور عصام ..ازيك ي مل ..ازيك ي مدام ملك
عامله اييه
الحمد لله ي دكتور والله ما تتصوروش سعادتي قد اييه لما شوفتكم
عصام ...فهد بييه جه عندي العيادة وحكالي ان جوازكم جه بسرعة وانتو في السفر وعشان كدا احنا معرفناش
ويا ستي الف مبروك ولوانها جت متاخرة
نظرت له وقالت فهددد
فلاش باك
ذهب فهد ل عيادة د. عصام
مساء الخير ي دكتور اسف جتلك من غير معاد
فاكرني
دكتور عصام اكيد فاكرك اتفضل
تأمرني بايه هي ملك لسه ما ولدتش
فهد ..لا ولدت انا كنت عاوزك ف حاجة تانيه .
خير ...
حكي له فهد بانه اجبر ملك عل الزواج العرفي منه دون التفاصيل الكامله
وبانه تزوجها رسمي الان
تمام حضرتك جاي عشان كدا بس
لا مش كدا بس ملك بتحب خطيبتك ووالدتها وكانت بتعتبرهم عيلتها ودا ماثر في نفسيتها كتير
انا جاي ااقولك ي ريت تشرفونا في بيتنا
ان شاء الله ي فهد بييه الشرف لينا احنا
زي ما ملك بتعتبرنا اهلها احنا كمان بنعبرها اختنا
وان شاء الله هبلغ سارة
احم بس ياريت بلاش تعرف باللي حصل
اكيد ي فهد بييه مفيش مخلوق عرف اصلا اي حاجة
تمام انا متشكر ليك بجد
مفيش شكر سارة من ساعة ما ملك مشيت وهي حزينه
تمام هستناكوا باذن الله
باذن الله ثم قام وسلم عليه
بااااااك
جلست معهم واحضرت الاولاد هي وفهد وسليم وعصام
ام سارة... ماشاء الله ي حبيبتي زي القمر كان نفسي لو كنت معاكي بس يلا اهم حاجة انكم بخير
ملك..تسلميلي ي طنط
كانت سعيدة جدا وكان هما وازاحه الله من عل قلبها
كانت ولاول مرة تضحك من قلبها وهي تتحدث معهم
حتي بانت غمزاتها
انا هو فكان كل تركيزه عليها لاول مرة يراها تضحك وسعيده هكذااا وحمد الله بانه فعل شئ اسعدها...
بعد مدة
ام سارة...يلا بقي بينا
ملك..لا استنوا شويه
ام سارة...ي حبيبتي نسيبك بقي ترتاحي وتنيمي الولاد
طيب ابقوا كرروها
سارة..اكيييد هو انا هسيبك وممكن ي فهد بييه تبقي تجيبها عندنا هي والاولاد
فهد وهو ينظر لها ...اكيد طبعا وقت ما تحب تجيلكم هجيبها
ملك كانت متفاجئه من تغيره معها
طيب هنمشي بقي
ملك
ملك...هااا اها طيب مع السلامة ي حبيبتي
سارة..الله يسلمك ..هستناكي بقي انتي والولاد
ملك ..باذن الله
ذهبت معهم ملك للباب و دعتهم
وكانت عل حالتها
استأذنت وصعدت ل غرفتها
اما سليم فكان سعيد بما فعله حفيده
ايوة كدا ي ابني ربنا يباركلك شوفت البنت وشها كان بيضحك ازاي انا اول مرة اشوف وشها منور كدا
والله ي جدي لو اعرف كنت جبتهم من زمان
سليم...انا اتكلمت معاها عل فكرة
وقالت اييه
اسيبها ي ابني تاخد وقتها اصبر عليها
فهد...حاضر ي جدي مفيش ف ايدي غير الصبر
ثم تركه وصعد اليها
خبط عل الباب حتي اذنت له
ادخل
فهد ممكن اتكلم معاكي اتفضل
حمد الله ف سره اول مرة تعطيه فرصة للكلام
انا مبسوط اني قدرت اسعدك ولو بحاجة صغيره
لا دي مش حاجة صغيرة بالنسبالي
انا متشكرة ليك عل ال عملته
ملك مفيش داعي للشكر انا ما عملتش حاجة انا اعمل اي حاجة عشان تكوني مبسوطة
ملك شكرا ليك ي مستر فهد
ملك انا فهد ابو لادك وجوزك
مستر فهد من فضلك مش عاوزة اتكلم كلام قولته قبل كدااا
ملك ..انتي لييه سامحتي مجدي
سامحته كدااا
بقولك لييه قدرتي تسامحيه وانا لا
ملك.....
ردي عليا ثم تابع للدرجادي بتكرهيني
لم ترود ايضا
تمام انا همشي مش من البيت بس انا همشي من البلد كلها هسافر ومش هوريكي وشي تاني
وبردو مش هتردد لحظة لو احتجتيني عمري ما هسيبك ولا هتخلي عنك
بس اسمحيلي ان دا مش هيحصل غير بعد فرح شريف ومي وبردو مش هضايقك ابدا
كانت تنظر له بدون كلام ...
تابع هو انا حطيتلك الفلوس ال رجعها مجدي باسمك
وحطييت زيهم والشركة بقت باسمك وزي ما جدي قال نصيبك في الشركة 51%خلاص بقي رسمي
ومش بقولك كدا ان داا تعويض لا ..
لان مفيش حاجة هتعوضك عن الظلم ال انا عملتوا فيكي
كانت تستمع له دون كلام
يلا اسيبك ترتاحي
خرج هو وتركها في صراع مع قلبها
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
جاء يوم فرح شريف ومي
سليم...في الفيلا يلا ي اولاد كدا هنتاخر كان يقف معه فهد
..
جني وعمر خلاص ي جدي احنا خلصنا
ملك لسة ي ولاد ولا اييه
ملك انا اهوو ي جدووو خلاص معلش بس كنت بكلم الناني
ولا يهمك ي حبيبتي
عمر خد جني واسبقووو
وانت ي قهد خد ملك وروحوا انتوا كمان
ملك لا ي جدي انا هروح معاك
ي حبيبتي اسبقوا انتو انا مستني فون ضروري ومش هعرف امشي دلوقت
ملك ماشي
سبقها فهد وفتح لها الباب ركبت هي بدون اي كلام
وطول الطريق كان ينظرلها نظرات جانبيه
اما هي فكانت متوترة بوجودها بمفردها بجواره
وصلا للقاعة ونزلا
دخلا معا وتوجهوا الي طربيزة مخصصه للعائله كانت تجلس جني وعمر .وبعد وقت قصير حضر الحد
جاء يعدل لها الكرسي فجلست عل كرسي اخر
جلس هو ايضا بغيظ
وبعد دقائق وصل شريف ومي الي القاعة
اخذها ووقفوا لاستقبالهم وسلم عل شريف ومي
الذين لم تسع الدنيا فرحتهم
عند شريف ..اخذ مي من يدها
وذهبا للطربيز المخصصه لامه
وقبلا يدها وراسها كانت تبكي بدموع الفرج
حطها بعنيك ي ولدي .وانتي ي بتي حطية بعنيكي
حاضر ي امي
ثم استاذن امه وسحب مي من يدها للساحة المخصصه للرقص
وكانت هذه الاغنيه من اختيار مي
مكتوبة ليك إني أنا اللي تعيش لها
حبيبي اللي في خيالي رسمتها
قول بقي يا حبيبي، حبيبي
لمين أنا لو مش ليك
قول بقى يا حبيبي، حبيبي
ححب في مين غير فيك
طب ده أنا أيامي أحلامي
وحياتي واقفة عليك
نور عيني حبيبي، حبيبي
لمين أنا لو مش ليك
قول بقى يا حبيبي، حبيبي
ححب في مين غير فيك
طب ده أنا أيامي أحلامي
وحياتي واقفة عليك
موعودة بيك تبقى إنت بختي وقسمتي
موعودة بيك من قبل ما اتقابل معاك
مشاعري حبي حياتي شوقي ولهفتي
متصدقين مني لأني مصدقاك
موعودة بيك تبقى إنت بختي وقسمتي
موعودة بيك من قبل ما اتقابل معاك
مشاعري حبي حياتي شوقي ولهفتي
متصدقين مني لأني مصدقاك
قول بقي يا حبيبي، حبيبي
لمين أنا لو مش ليك
قول بقى يا حبيبي، حبيبي
ححب في مين غير فيك
طب ده أنا أيامي أحلامي
وحياتي واقفة عليك
نور عيني حبيبي، حبيبي
لمين أنا لو مش ليك
قول بقى يا حبيبي، حبيبي
ححب في مين غير فيك
طب ده أنا أيامي أحلامي
وحياتي واقفة عليك
قام عمر واخذ مي بيده ليشاركوهم الرقص
سليم ..ما تاخد مراتك وتقوموا تروحوا عند شريف
ملك لا ي جدو مفيش داعي
لا ي حبيبتي مهو انتوا ف فرح ما تقعدوش كدا زيي
طيب انا راجل عجوز
عارفين لو يرجع بيا الزمن مش هزعل يوم واحد ولا هزعل حبيبتي وشريكه عمري ابدا انا دلوقت بتمني ترجع ليا5 دقايق اشوفها واتونس بيها اسرقوا من الدنيا لحظات حلوة قبل ما العمر يسرقكوا وتندموا
قومي ي حبيبتي ...
قامت ملك وفهد وتوجهوا الي مكان شريف
فهد تحبي ترقصي
ملك لا انا قمت عشان خاطر جدو
ماشي ي ملك زي ما تحبي كانت تنظر ل مي بفستانها الابيض وهي ترقص مع شريف
جاء عل فهد احد رجال الاعمال وسلم عليه والتفت ل ملك فلم يجدها
بحث عنها هنا وهناك حتي خرج بخارج القاعة فوجدها تبكي
فهد...ملك ..حاجة ضايقتك
ملك...لا مفيش حاجة
طيب ممكن اعرف سبب دموعك دي اييه
لا مش من حقك تعرف حاجة
وتركته لتعود للقاعة مرة اخري وجلست مع سليم
اييه ي حبيبتي جيتي لييه
مفيش ي جدووو انا تعبانه وعوزة اروح
طيب ي حبيبتي فهد فين
لا مش لازم فهد ممكن اروح مع السواق
فهد...لا طبعا مش ممكن بعد اذنك ي جدوو انا هروحها وراجع تاني
ماشي ي حبيبي عل مهلك
واخذها وذهب ....
ركبا السيارة وانطلقا
ممكن اعرف في اييه
لا مش ممكن تعرف وياريت ما تتكلمش لحد ما نوصل
اوقف السيارة فاجئه حتي ردت هي للخلف
اييه داا مش تفتح
قال لها بعصبيه ...ملك انا بكلمك بالادب ومش معني كدا تتكلمي معايا بطريقتك دي انا صبري بداء ينفذ بجد مش هستحمل اكتر من كداا
هتعمل ايييه هااااااا فهمني هتعمل اييه قالتها بعصبيه ايضاا ثم تابعت
مهما عملت صدقني دلوقت ولا حاجة من ال عملتوا فيا
فهد..ملك انا بحاول تكون علاقتنا كويسة..
ملك..وانا ي سيدي مش عوزة يبقي بينا حاجة اصلا
مسح عل وجهه بعصبيه ..ماشي ي ملك زي ما تحبي بس مش هسمحلك تعلي صوتك عليا ولا تقللي مني مش عاوزة تتكلمي انتي حرة لكن تقللي مني مش هيحصل ولا هسمح بييه
انتي فاااهمه ...
لم ترد عليه
ثم انطلق مسرعا الي البيت لم ينزل ليفتح لها الباب
ولكنه ظل مكانه واول ما نزلت انطلق مسببا صوت اثر انطلاق اطارات سيارته........