روايه حبيبي المدير الفصل الخامس الخمسون 55 الكاتبة شيماء صبحى

روايه حبيبي المدير
الفصل الخامس الخمسون 55
الكاتبة شيماء صبحى

اول ما البنت داست علي الفستان وكأنها مش واخده بالها كانت ليزا بتقرب بسرعه من مارك وبسبب انها لابسه كعب عالي وقعت ليزا واتزحلقت ووقعت علي ضهرها وبسبب قوة الضربه اتخبطت ليزا جامد في دماغها مما أثر عليها وخلاها تستعيد ذاكرتها من ٢٥ سنه فبتبدأ الدنيا تلف حواليها واخر حاجه ليزا بتشوفها شكل اختها وهيا بترميها من النيل وكانت ليزا بتترجاها متعملش كده ؟

قرب مارك منها وكل اللي في المعرض انتبهوا ليها فـ قربت بنت من المسؤلين ومسكت ايديها وحاولت تقومها وسألتها بالعربي :انتي كويسه!
كان مارك هيسالها بالانجليزي لانه عارف ان ليزا برغم انها اتولدت في مصر الا انها مش بتتكلم مصري ولغتها انجليزي .
فـ ردت ليزا وردها صدم الكل واولهم مارك  واول ما اتكلمت ليزا وقالت بتعب:ممكن تساعديني! قالت كلامها بالمصري

البنت تفاجأت انها كلمتها بالمصري واللي وقف مصدوم هو مارك واللي بصلها بدهشه لانه عارف ان ليزا فاقدة ذاكرتها فقرب منها بسرعه لما لاحظ ان كل الناس بتقرب منهم وهيبدأوا ياخدوا بالهم انها بتتكلم مصري فـ شالها  مارك علي صدره وخرج بسرعه من المكان!

ليزا كانت حضناه وهو شايلها وفجاة كل ذكرايتها بترجع ليها من تاني وبتتصدم انها متجوزة ومخلفه وكمان عندها عائلة مصريه..

مارك بيركبها في العربيه وبيركب جمبها وبيطلب من السواق يتجه بيهم علي الأوتيل..
ليزا بصتله وهيا مصدومه فقرب مارك منها وقال بخوف ولهفه عليها :انتي كويسه يا حبيبتي!
طبعا كان مارك بيكلمها انجليزي وهيا ردت عليه بالانجليزي:انا رجعتلي ذاكرتي؟
مارك اتصدم وقال بفرحه:بجد..معقول تكون رجعلتك بسبب الخبطة دي؟
ليزا حركت راسها وقالت:ايوا يا مارك رجعتلي بسبب الواقعه ..بس !!انا اافتكرت حجات صعبه اوي انا ازاي ذكرياتي كانت مؤلمة كده!

مارك ضمها لحضنه وقال :خلاص يا ليزا انسيها مادام ذكريات سيئة وبلاش تفكري فيها؟

ليزا حركت راسها برفض وقالت:مفكرش فيها ازاي وانا كنت متجوزه ومعايا بنتين وكمان عندي عائلة هنا !

دي كانت صدمة مارك الكبري فاتكلم وقال بلهفه:ازاي..ازاي ياعني انتي متجوزه!!انتي متاكدة يا ليزا من كلامك دا يعني مش بتتخيلي!

ليزا مسكت ايديه واتكلمت وهسا باصه في عيونه بثقه:لا يا مارك انا بقول الحقيقه..عيونها دمعت لما افتكرت الحادث اللي عملته وبسببه إتغيرت حياتها:انا لازم ادور علي عيلتي يا مارك لازم الاقي بناتي و.. 
رد مارك عليها بحزن وقال:جوزك ؟
ليزا غمضت عيونها بألم وقالت:الاول لازم اشوفهم هما فين ممكن تساعدني يا مارك ارجوك دول زمانهم متعذبين اوي من غيري اختي دي مريضه نفسيه واكيد اذتهم؟

مارك فكر في كلامها والحزن بان علي وشه فهيا مسكت وشه بايديها وقالت بضعف:انا اسفه يا مارك انا عمري ما توقعت اني هحطك في الموقف دا بس ارجوك ساعدني انا ..انا تايهه من سنين وخلاص فوقت بس محتاجه اللي ياخد بايدي ويكون معايا وانت!! انت يا مارك كل حياتي مقدرش ابدا اسيبك او استغني عنك،دي حاجه خليك واثق منها بس ارجوك متبصليش كده؟

مارك اتنهد وقرب منها حضنها بحب وقال:هعمل كده علشانك يا ليزا علشان انا بحبك ويهمني سعادتك!

ابتسمت ليزا وحركت راسها بحب وقالت :شكرا يا مارك انا برضوا قولت اني مليش غيرك'

ابتسم بحب ووقتها العربيه وقفت قدام الاوتيل ..بصلها مارك وقال:خلينا نطلع علشان نكمل كلامنا فوق؟

حركت ليزا راسها بالموافقه ونزلوا الاتنين من العربيه ووقتها كان فيه صحافيين فاتعصب مارك عليهم ورفض انه يتكلم مع حد وبعدما انهي كلامه دخل هو وليزا للمكان وبلغ المسؤله انه متضايق بسبب وجود الصحفيين دول وممكن يمشي بسببهم،خاف المسؤل وبلغه انه هيمشيهم وانهم اسفين للازعاج!

سابهم مارك واتجه لجناحه ووقتها ليزا كانت بتفتكر كل اللي حصل من اختها التوأم واللي بسبب مرضها وجشعها هدت حياتها واخدتها مكانها.. دمعت ليزا واللي اسمها الحقيقي فادية بحزن شديد فاول مشافها مارك قرب منها وقعد قدامها ومسك ايديها وقال:مالك يا ليزا احكيلي وانا سامعك وهساعدك؟

ليزا بصتله بحب لانها واثقه فيه وفي كلامه فحركت راسها بالموافقه وقالت :
الحكايه بدأت يوم اما كنت خارجة انا ومحمد جوزي ومعايا بناتي رايحين الملاهي علشان نفرح البنات..وفعلا روحنا وانبسطنا وكان يوم جميل بس اتقلب بغم وكارثة لما عملنا الحادثة الغريبه دي واحنا مروحين!

كانت حادث سير عربيه شكلها غريب كانت بتطاردنا لوقت كبير ولما لاحظ محمد انها متبعانا بقالها كتير من ازاز العربية بدا يسرع علشان يقف في مكان امان شويه وينزل يتفاهم مع صاحب العربيه دي ويشوفه عاوز ايه ..

ولاكن ملحقش يتكلم معاه لانه بدا يهاجمنا وبيحاول يوقعنا في البحر باي طريقه فقرر محمد جوزي يبعد عن البحر ويروح لمكان امن ولاكن حاوطنا وبسبب ان محمد سرع العربيه وقبل ما يخبط في نخله وقف العربيه بسرعه ووقتها جات العربيه بتاعت الشخص المجهول دا وخبطت عربيتنا بكل سرعه والعربيه خبطت في النخلة ونزلت مقلوبه..

مارك بصلها بحزن وسالها:مين الشخص اللي كان بيطاردكوا وكان عاوز ايه !

فادية بخزن:مش هو اللي كان عاوز دي هيا اختي تسنيم توأمي كانت عوزاني اموت علشان تاخد مكاني وتعيش هيا مع جوزي واولادي!
مارك بتساؤل:وهيا ليه بتعمل كده !!ايه السبب اللي يخليها تفكر بالشكل دا؟

فادية اتنهدت وردت علي سؤاله بدموع: كانت بنت مهمله وبتسمح للشباب يقربوا منها لحدما في يوم واحد ضحك عليها واخدها وسلمها لاصحابه وكلهم اغتصب/وها وبسبب تعرضها للعنف دا فقدت رحمها وطبعا نفسيتها باظت وكنا بنوديها تتعالج بس رفضت وبسبب اهمالها للعلاج اتطورت حالتها النفسيه وبقت تتخيل حاجات غريبه..

قاطع كلامها مارك وسالها بفضول:وعملتوا ايه مع الشباب اللي اغتصب/وها ؟
فاديه بضيق/طبعا اخدوا عقابهم بس علشان نستر عليها قررنا نخلي الحكايه بينا احنا فقط بس علشان خاطر نفسيتها .

عدي وقت وكنت حاسه انها بقت كويسه فبدأت احكيلها عن محمد واننا بنحب بعض وكمان عن اللحظات الرومانسيه اللي بسنا كنت فاكره اني بفضفض معاها بس هيا بسبب تخيلتها دي  الظاهر انه عجبها وانا علشان خايفه عليها وكمان علي محمد قررت اني مجمعهمش مع بعض علشان متتخيلوش جوزها وتتعبنا معاها.. بس للاسف اللي خوفت منه حصل..حبته واتعلقت بيه لا واقنعت نفسها انها مراته وان بناتي بناتها؟

متخيل يا مارك انها هددتني لو مسبتهمش ومشيت وهيا عاشت معاهم هتبعدني عنهم غصب عني؟

انا كنت فكراها بتقول كده وخلاص وفتره وهتعدي بس صدمتني ،،صدمتني يا مارك لما عملت الخطة القذرة دي وفعلا !!فعلا رمتني بكل جبروت في البحروحطت نفسها مكاني وزمانها اقنعت جوزي وبناتي انها انا كل السنين دي؟

مارك كان بيبصلها ومصدوم من كمية الرعب اللي هيا فيه حاليا ومرت بيه..مسك ايدهيا وقال:اختك دي مش لازم تفضل معاهم ولازم تظهري لعيلتك في اقرب وقت؟

ليزا حركت راسها وقالت بحزن:وانت يا مارك هتكون معايا؟
حرك مارك راسه وقال:ايوا طبعا انا مش هسيبك،بس انا عندي طلب بسيط خلينا نروح بكره نشوف شغلنا الاول علشان ماهر الصياد ميزعلش لاننا جايين علشانه ..

ليزا كانت هتعترض بس مارك اتكلم برجاء:هناخد مقاساا عروسته بس وبعدها اوعدك هاجي معاكي في اي مكان تروحيه؟

ليزا حركت راسها بموافقه وهو مسك ايديها و طلب منها تقرب منه وتحضنه واول ما عملت كده ابتسم وهوا بيغمض عينيه ووقتها بان علي ملامح وشه قد ايه هو زعلان علشان اكتشف انها متجوزه وعندها بنات من حد غيره..

ليزا بعدت عنه بعد فتره ولقت انه حزين فقربت من شفايفه باسته وقالت:انت زوجي وحبيبي متقلقش عمري ما ابعد عنك؟

كلامها خلي مارك يبتسم ويرتاح فحرك راسه بالموافقه وقرب منها قبلها وقال:خلينا نكتفي بكل اللي حصل النهاردة وندخل نرتاح !
حركت راسها بالموافقه وهو شالها واتجه بيها لسريرهم!

_____وفي ملهي ليليي خاص بالاغنياء

دخل ياسر علشان يشرب كاسين ينسوه اللي حصله واول ما دخل وقرب من البار علشان يطلب الكاس الاول لقي ايدين بتتلف حواليه وواحد بيتكلم بصوت ضخم وجاد وبيقول:حضرتك مطلوب القبض عليك !

ياسر اتصدم وبص حواليه لقي فريق من الظباط واقفين حواليه ومكتفينه فبصلهم وقال باعتراض:ابعدوا ايديكوا دي انا معملتش حاجه وبعدين انتو مش عارفين انا مين ولا ايه؟

وقف احمد قدامه وبصلة بسخريه كبيرة وقال:لا عارفين حضرتك متورط في جرايم وقضايا كتير ومن اهمهم تأسيس شقق دعارة بغرض التجسس علي رجال اعمال ودول اسمائهم متسجلة في المحضر وتقضر حضرتك تشرف معانا؟

ياسر بغضب  وتهديد:وانا بقولكم انا معرفش اي حاجه عن الكبام اللي بتقووله دا سيبوني!

احمد بجديه:ابق قول الكلامة دا في النيابه ،اتفضل حضرتك معنا بدون اي عنف!ياسر فضل يبص لاحجامهم بضيق ولما لقي انه مش هيعرف يهرب منهم ساب نفسه ليهم وهما اخدوه وحطوه في العربيه بتاعهم واتحركوا بيه للقسم!

———وعند مريم حسن راحلها ووقتها هيا كانت نايمه!
حسن قرب منها ولمس خدها بلطف وابتسم علي شكلها ولما لقاها نايمه نوم عميق مسك ايديها وقعد قدامها وحط ايديها تحت خده وغمض عينيه بتعب..

ومن الارهاق اللي كان حاسس بيه قرر ينام وبالفعل نام وبعد وقت  كان حسن ومريم نايمين بعمق ووقتها دخلت فاديه عليهم الغرفه وهيا بتبص عليهم بابتسامه ،فقربت فادية  من مريم وهيا ماسكه في ايديها مشرط طبي وقبل ما ترفع ايديها وتغرزه في بطنها فاق حسن علي صوت حركتها ومسك ايديها بسرعه قبل ما تقربها من مريم واتصدم لما بص عليها ولقي انها والدتها.

حسن اصدر صوت قوي صحي مريم من نومها مفزوعه وبتبصله لقت انه ماسك ايد فاديه وهيا ماسكه مشرط فصرخت مريم بخضه وقالت:ماما انتي بتعملي ايه؟
اتعصبت فاديه منهم وسحبت ايديها بالعافيه وقالت بضيق من حسن:انت عملت اييه،كنت سيبني اساعدها تخلص من اللي هيا فيه دا وترتاح!

حسن قام بسرعه كتفها وهو باصص علي مريم وبيقول:دي كانت عاوزه تقتلك انتي متاكده انها مامتك!

مريم شهقت بصدمه وبصت لفاديه بعيون مدمعه وقالت:انتي كنتي هتعملي كده يا ماما؟

ضحكت فاديه وكانها مش في وعيها وقالت:ماما..انا ماما..انتي متاكده اني مامتك!

حسن اخد المشرط من ايديها وقال بتهديد:انتي هتيجي معايا القسم حالا !

فاديه ضحكت وحركت راسها بالموافقه وقالت: ماشي بس هات مريم معانا..قالت كلامها وفضلت تضحك بهستريا فخافت مريم من شكلها وقالت بخوف:ماما انتي حصلك ايه..ارجوكي بطلي اللي بتعمليه دا متخوفنيش منك؟

فاديه بصتلها ووقتها ضمت حاجبها وقالت بزعل وصوت هامس:انا ..مش ..ماما؟

حسن بصلها باستغراب من الحاله اللي هيا فيها وانا عن مريم فكانت مصدومه من تصرفات والدتها وبدات تسالها:امال انتي مين؟
ضحكت فاديه:انا ماما!! قالت كلمتها وفضلت تضحك  تاني بقوة وكانها فقدت عقلها..فاتكلمت مريم وهيا بتبص لحسن :ماما مش طبيعيه ارجوك امسكها جامد يا حسن لحدما انده اي دكتور يساعدها..

قالت كلامها وبعدت الغطا من عليها علشان تقوم فاتكلم حسن وقال باعتراض:انتي بتعملي ايه..استني انا اللي هنده للدكتور وهيا معايا ..خليكي انتي مرتاحه علشان الجرح بتاعك لسا طري؟

مريم حركت راسها بقلق وهوا خرج وهوا لسا ماسك فاديه ولقي وقتها ممرضه كانت خارجه من الغرفه المجاوره لمريم فبصلها وقال بجديه:لو سمحتي في هنا في المستشفي دكتور نفسي او مخ واعصاب؟

الممرضه حركت راسها:موجود يا فندم!
حسن شاور علي فاديه بعينيه وقال:طيب ارجوكي ساعديني نروح بيها للدكتور دا بسرعه؟
الممرضه بصت لفاديه اللي لسا بتضحك وقالت:طيب يا استاذ هو في الدور اللي فوق خلينا نوصلها  ليه مع بعض؟

حسن حرك راسه بالموافقه واتجه هو والممرضه لفوق وهما ماسكين فاديه باحكام لحدما وصلوا للدكتور المتخصص للحالات اللي زي فاديه!

حسن طلب يكتفوها لان تصرفاتها مش طبيعيه وشرح للدكتور انها كانت هتقتل بنتها لولا انه كان موجود ولحقها..
الدكتور اتصدم وبلغ مساعدينه يكتفوها وبدا يكشف علي حالتها وكان حسن واقف متابعهم لحدما خلصوا وبعدها الدكتور قرب منه وقال:دي حالتها النفسيه صعبه جدا والظاهر انها بقالها فترة كبيرة كانت مريضة نفسيه..فـ انا اسف لو الكلمه اللي هقولها هتزعلك بس دي بقت مجنونه رسمي؟

حسن بصله بحزن وقال:يعني اللي خلاها تفكر تعمل كده في بنتها هوا انها فقدت عقلها تماما؟

الدكتور حرك راسه بالموافقه وحسن وقتها قال:طيب ارجوك يا دكتور قولي علاجها ايه طيب؟
الدكتور :هتروح لمستشفى العباسيه وهناك الدكاترة اللي هناك هيساعدوها ان شاء الله ؟

حسن حرك راسه وطلب منه يسيبها عنده لحدما يبلغ بنتها ويرجعله..

الدكتور وافق وحسن جري بسرعه علشان يبلغ مريم واول ما وصل لقاها قاعده قلقانه فقرب منها وقال بجديه:مريم انا اسف علي اللي هقولهولك بس الدكتور بيقول ان مامتك فقدت عقلها نهائيا وقالي كمان انها كانت مريضه نفسيه بقالها فتره كبيره؟

مريم استغربت كلامها وضمت حاجبها وقالت:ماما كانت طبيعيه وتصرفاتها عاديه ازاي يقول عليها كده'

حسن قرب منها ومسك ايدهيا وقال:انا جيت ابلغك بكلام الدكتور..اتنهد وكمل كلامه وقال:الدكتور بيقول ان من الافضل ليها انها تروح مستشفي العباسيه في اقرب وقت علشان الدكاترة اللي هناك هيساعدوها افضل منه؟

مريم بكت بشدة وحركت راسها برفض وقالت:لا يا حسن ماما مش مجنونه ماما كويسه بس هيا اكيد بتهزر معانا؟

حسن بصلها بحزن وسكت وهيا حاولت تقوم وقالت:مستحيل تروح هناك يا حسن هيا مش مجنونه ارجوك اتصل باحلام عرفها باللي حصل اكيد احلام هتساعدنا ..

حسن حرك راسه وخرج موبايله واتصل علي ماهر واول ما ماهر رد بلغه حسن بكل اللي حصل ووقتها ماهر اتصدم وبلغه ان احلام نايمه لانها تعبانه وعرفه انه جايلهم للمستشفي وهيساعدهم بنفسه !!

حسن وافق علي كلامه ونهي المكالمه وبص لمريم وقال:احلام نايمه علشان تعبانه بس جوزها جاي يساعدنا ،كمل كلامها بجديه:مريم انتي لسا تعبانه ارتاحي وانا هساعدها صدقيني بس اللي بتعمليه دا غلط علي صحتك!

مريم عنضت عينيها بحزن كبير علي الحالة اللي وصلتلها امها فبصلته وقالت بصوت متقطع من شدة البكاء :ارجوك يا حسن ..ساعدها!

حسن قرب منها وضمها لحضنه وحاول يعدلها علي السرير وقال:حاضر والله مش هسيبها غير لما الاقي لها حل بس انتي ارتاحي وبلاش تتحركي تاني!

مريم حركت راسها بالموافقه وهوا غطاها تاني وقبلها من اعلي رأسها وقال:خلاص يا مريم..هتسمعي كلامي لحدما ارجع؟

مريم حركت راسها وهو خرج موبايله وقعد قدامها يستني ماهر يوصل وبعد وقت .

وصل ماهر للمستشفي واتجه لغرفه مريم بسرعه واول مشاف حالتها قرب منها وطلب منها تهدي علشان صحتها وطمنها بانه هيساعد والدتها ووقتها بص لحسن وقال:خلينا نزوحلها يا حسن باشا علشان نشوفلها حل!

حسن حرك راسه بالموافقه ووقف وبص لمريم اللي بتبكي وهيا حركت راسها بانها كويسه فخرج وقبل ما يمشي من قدام الغرفه خالص طلب من ماهر يستناه لحدما يبلغ واحد من فريقه يجي يحمي مريم فماهر حرك راسه ووقتها حسن رن علي احمد واول ما رد احمد قال:ايوا يا حسن بيه احنا خلاص قبضنا علي ياسر غنيم؟

كان صوت احمد واضح جدا لدرجه انه وصل لماهر واللي اتصدم وفرح في نفس اللحظة ولما سمع رد حسن واللي قال:برافوا يا احمد انا كنت واثق فيكم بس عندي ليك طلب سريع بالله عليك !
احمد بموافقه:تحت امرك يا حسن بيه خير!

حسن برجاء:عاوزك تجيلي المستشفي اللي فيها مريم بسرعه وتفضل قدام الغرفه تاخد بالك منها لحدما اخلص مشوار علي السريع وارجع؟

احمد حرك راسه بالموافقه وقام وقف ورد عليه:حاضر يا حسن بيه انا جايلك !

حسن بابتسامه:شكرا يا احمد متحرمش منك يا رجوله!
احمد ابتسم ورد عليه بمشاكسه كالعاده وبلغه انه هيكون عنده في خلال دقايق لانه قريب منه وقفل معاه المكالمه ؟

حسن بص لماهر اللي باصص قدامه وقال:معلش بس يا ماهر باشا هنستني هنا شويه لحدما احمد زميلي يجي؟

ماهر حرك راسه بالموافقه وقال بتساؤل:معلش يا حسن باشا عندي سؤال بس  ليك،
حسن باهتمام:اتفضل يا باشا؟
ماهر:خلينا الاول نشيل الالقاب دي ونتكلم عادي!
ابتسم حسن وحرك راسه بالموافقه وقال:ماشي يا ماهر اتفضل قول سؤالك؟

ماهر ضحك وقال:ماشي يا حسن سوالي عند ياسر غنيم اللي فريقك قبض عليه دا ..هو اتمسك بتهمة ايه؟

حسن بجديه:دا وراه مصايب كبيرة بس من اهمهم انه مؤسس شبكة دعارة كبيرة وبيشتغل فيها بغرض انه يوقع رجال الاعمال وينسك عليهم سيديهات يهددهم بيها علشان يمشي مصالحة الخاصه!

ماهر حرك راسه بانبهار وقال:يستاهل الحرق بس دا ممكن ياخد كام سنه كده في تهمة زي دي !
حسن:مش اقل من ٣٠ سنه او ممكن مدي الحياة علي حسب بق ما القاضي هيحدد..
ماهر بفرحه كبيره:حلو اوي يستاهل ابن الوارمة!
حسن بانتباه:بتقول حاجه يا ماهر ؟
ماهر برفض:لا بقول الحيوان ازاي  يعمل حاجه زي دي هو فاكر ان البلد دي مفيهاش حكومه ولا ايه؟

حسن حرك راسه بتعب وقال:والله الاصناف دي من البشر موجوده وبنقابلها كل يوم بس الكارثة هنا ان ياسر دا كان ظابط يعني عارف كويس ان حاجة زي دي عقابها كبير وفيها تأبيدة؟

ماهر بزعل :معنوش ضمير بس يستاهل؟
الفرحة كانت باينه علي وش ماهر فوقتها حسن اتكلم وقال:بس انت تعرفه يا ماهر اصل انا سمعت يعني انه شغال في نفس مجالك؟

ماهر ابتسم غصب عنه وقال:دا كان منافس ليا فعلشان كده بسال عنه ؟

حسن بصله باندهاش وحرك راسه وقال:الظاهر انه كان عزيز علي قلبك!

ضحك ماهر وحسن وقتها ابتسم لما اخد باله من الحكايه فبص لماهر وقال:ضحكتك دي بتدل علي قوة القرابه اللي بينكوا!

ماهر حرك راسه وقال:ربنا يصعب ايامه كمان وكمان دا ابن حلال ويستاهل؟

حسن ضحك علي كلامه ووقتها وصل احمد وهو بيجري وبيقرب عليهم واول ماقابله حسن بلغه ان مريم كانت هتتعرض لاذي وانه ياخد باله منها كويس وعرفه انه مش هيتاخر وهيجيله علي طول!

احمد اتصدم من كلامه وبلغه انه ميقلقش وانه هيحمي مريم ويفديها بروحه .. ابتسم حسن علي كلامه وشكرة ووقتها بص لماهر وبلغه انهم هيتحركوا وماهر مشي معاه واتجهوا الاتنين لغرفه الدكتور ولقوا وقتها فاديه نايمه بسبب المهدي اللي الدكتور اداهولها فبص ماهر لحسن وقال:الدكتور نصحك بالعباسيه..يبق احنا هنوديها هناك وانا هوصي عليها هناك علشان تاخد احسن وافضل خدمة؟

حسن قال باعتراض:بس مريم رفضت اني اعمل كده مفيش حل تاني؟

ماهر بص للدكتور وقال:في مستشفيات خاصه هنا يا دكتور تستقبل حالة مدام فاديه؟

الدكتور حرك راسه بالموافقه وبلغهم باسم مستشفى وماهر بلغ حسن انه مستعد يشيل كل تكاليفها علشان خاطر مريم واحلام وحسن شكره والاتنين اخدوا فاديه واتجهوا بيها علي المستشفي الخاص؟




حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-