close

       

روايه خادمة الصقر 

الفصل الخامس وخمسون 55

بقلم يوستينا سامي


في الاوضة نغم مسكت تليفون خالد و بدات تقرا الرسالة المبعوتة من بنت اسمها مدرونا 


الرسالة كانت مكتوبة .. 

صباح الخير علي عيونك يا خالد ، بتمني انك تسرع في اجراءات السفر و تكون موجود عندي اخر الاسبوع ، حقيقي انا بتمني اشوفك في اسرع وقت 

انا و كل الجروب بتاعي و بجد هتتبسط ❤️💋


نغم اتصد*مت / يا نهار اسود يا خالد ، ده النهاردة يوم من*يل عليك باذن الله .. و كمان حطاله قلب و بو*سة ده انا مراته معملتهاش والله لاوريكم 


و قامت نغم بسرعة تغير هدومها و قربت من خالد و بدات تضر*ب فيه بغبا*ء و خالد قام من سريره مفزو*ع


خالد بصد*مة / انتي جاتلك الحالة و لا ايه ، في واحدة تصحي جوزها يوم الصباحية كدة 


نغم بعص*بية بصوت عالي/ بتخوني يوم صباحيتي 

ده انت جرئ اوي.. انت عارف انا هعمل فيك ايه دلوقتي 


خالد بصلها بستغراب / اخو*نك ايه يا بت المجا*نين هو انا لحقت ازهق منك اصلا 


نغم بصتله بصدمة / انت مستني كمان لما تزهق مني 

يالهوووووووي 


قربت نغم من الشباك و بدات تقول 

بصوت عالي /الحقووووني يا ناااس .. شوفوا جوزي المحترم ابن الاصول بيعمل فيا ايه 


خالد اتصدم و جري ناحيتها  و حط ايده علي بوق نغم  / انتي بتعملي ايه انتي اتجن*نتي يا نغم .. اسكتي اهل البلد هيسمعوكي هتبقي فضيحة 


نغم عض-ت ايده جامد ز*قته. / انا هوريك الناس بتتلم ازاي يا ابن الحديدي 


....و جربت نغم و بدات ترمي اي حاجة تلاقيها في وش خالد و لانه كان واقف بالشورت فقط فكانت الحاجات بتوجعه جدا و مكنش عارف يسيطر عليها 


______________________________________________ 


في بيت كريم و ياسمين .


ياسمين كانت تعبا*نة جدا و ماسكة بطنها و عمالة تتمشي في الاوضة و ماسكة التليفون علشان ترن علي كريم ..


ياسمين بدمو*ع / انت فين يا كريم و سايبني لوحدي يارب جيب العواقب سليمة .. اعاااا 


...و في اللحظة دي و*جع ياسمين بدا يزيد اوي و مكنتش قادرة تتحرك من مكانها و حاولت تقوم من علي السرير علشان تخلي اي حد يلحقها من برا الشقة 


ياسمين انها*رت من العيا*ط / يارب كريم يجي بقي انا مش قادرة علي التع*ب ده ، كفاية كدة عليا يارب

ساعدني 


.. وفي اللحظة دي  بصت ياسمين علي الارض بس اتصدمت اول ما لقت د*م كتير اوي مكانها و علي هدومها في الحظة دي ياسمين حست ان قلبها اتقب*ض و

 بدات تصر*خ جامد / لاااا والنبي ده انت الحاجة الوحيدة اللي عايشة علشانها .. 


...و وقع*ت علي الارض من تعب-ها و استسلمت و اغ*م عليها .. و بعدها بحوالي خمس دقايق وصل كريم و هو شايل علبة شوكولاتة 


كريم ببتسامة / ياسو .. يا سوسو تخيلي جبتلك اي معايا .. الشوكوو ..


...كريم بر*ق اول ما شاف ياسمين وا*قعة في الارض و للاسف في د*م كتير .. كريم جري عليها و دموعه بقت تنزل من عينه بخوف 


كريم مسك راسها بسرعة / ياسمين ..ردي عليا بالله عليكي ردي عليااا ، اي اللي حصل ده .. يارب استرها معايا اعمل انا دلوقتي .. اعمل ايه بس اكلم صقر 


....في اللحظة دي ادرك كريم انه في بلد غريبة لوحده منغير اهل ولا عيلة و لا صحاب 

و حط كريم ايده في شعره بيحاول يجمع اعصا*به و شال ياسمين و ج*ري بيها علي عربيته علشان يوديها للمستشفي  ..

______________________________________


في الجنينة في الصعيد 🍀🍀


عساف كان قاعد تحت لوحده و ماسك التليفون و بيقلب في صوره مع همس و حاول يبعتلها ع الفيس رسالة


عساف/ الدنيا كلها واقفة ضدك يا عساف . معقول اكون خسر*تها في لحظة غبا*ء مني خلاص كدة ضاعت منك كل حاجة يا عساف 


جاسر قعد جمبه / الصراحة انت كنت غ*بي اه لما عملت كدة ، بس متقلقش مسيرها ترد عليك 

اقولك حاجة انا واثق ان البت دي بتحبك و هتسامحك و قريب 


عساف/ تسامحني اي بس و همس اصلا مسافره بقالها كتير و غيرت كل حاجة . جاسر  انا ليه فقري اوي كدة ، ليه كل الناس اللي بحبها و اتعلق بيها بتبعد عني


جاسر/  و النبي بطل تقول كدة بقي والله بكره ربك هيسهلها و هتقول جاسر قال ، يلا قوم معايا ندخل ننام بقي شوية بدل معاذ يصحي و يلاقي نفسه لوحده 


________________________________________________


في اوضة قمر و صقر 


صقر و هو واخد قمر في حضنه / بس يا ستي و ده اللي حصل اخر فتره .. الله يرحمه يوسف مكنش يستاهل مو*ته زي دي .. حتي خالد هيسافر خلاص و هيسيبني تاني 


قمر بعد عن صقر و قعدت قدامه / ما تقولشي كدة 

هو مسافر علشان يحقق حلمه و النبي يا صقر اقف جمبه و سانده حتي لو مش مقتنع بس برضو دي هوايته 


صقر ابتسم / اقف جنبه بس ده مش بعيد ادخل معاه شريك في المطعم كمان ، انا نفسي يبني لنفسه كيان حقيقي خالد محتااج ده اوي 

بس سيبك من الحوارات اللي ملهاش لازمة دي ..ماتيجي تقعدي جمبي بدل ما انتي بعيدة كدة 

او هاتي بو*سة علي الاقل و لا هنقضي اليوم كله في الكلام مثلا 


قمر قربت منه و بجر*ائه صدمت صقر با*سته بحب و صقر اتصدم بس ضمها ليه بحب و بعدها ادركت همس فعلتها و بعدت عنه باحراج 


صقر بصدمة / ولا و اتجراتي يا مراه الصقر ،  اي يا بت ده اومال فين اللي كانت مكسو*فة اوي امبارح 

و خا*يفة 


قمر ضر*بته في كتفه / صقر و النبي بلاش تكس*فني بقي الله ... وبعدين انا مش خايفة منك اصلا انا بمو*ت فيك و نفسي اسعدك علي قد ما اقدر 


صقر ببتسامة / طب طلاما نفسك تسعديني ..تعالي بقي 


و لسه صقر بيشد*ها ناحيته سمعوا صوت نغم و هي بتصر*خ جامد ...فجريوا برا الاوضة 


________________________________________________


برا الاوضة 💪


 نغم ماسكة خالد و هو لابس الشورت بس 

بتقول بصوت عالي / الحقوني يا ناس جوزي بيحب عليا و الحنة لسه في ايديا .. اومال لما اكمل معاك شهر هتعمل فيا ايه يا مع*قد


خالد اتعص*ب اوي من كلامها و ز*قها بعزم قو*ته لدرجة ان نغم خبطت في الحيطة / انتي عارفة لو ملمتيش لسانك انا هعمل فيكي ايه ..اقسم بالله هطلقك حالا



          الفصل السادس وخمسون من هنا