رواية احببت ارملة الفصل الثاني عشر 12 بقلم حورية مصطفى

رواية احببت ارملة الفصل الثاني عشر 12 بقلم حورية مصطفى

 تقي بعصبيه: بره بره يعنى خارجه من الجنه.. ده انت دكتور بها"يم اصلا وخرجت بعصبيه.. 


الدكتور بعصبيه: انا هوريكي دكتور البها"يم ده هيعمل.. 


وابتسم بخبث.. 


في مكتب العميد..♡


تقي كانت قاعده بتتكلم مع العميد.. 


العميد بابتسامة: يعني انتي اول سنه ليكي في الجامعه صح.. 


تقي بابتسامه: صح اوووي.. 


العميد بضحك: اول يوم ليكي في الجامعه واتخانقتي مع الدكتور.. 


تقي بابتسامه بلهاء: ايوه.. 


العميد ياسر بضحك: وانتي خارجه من الماحضره.. قولتي للدكتور انت دكتور بها"يم وخرجتي.. 


تقي بابتسامه: وشوحت بايدي كده.. 


العميد ابتسم علي طفولتها..♡


بعد مرور ساعتين باب مكتب العميد خبط.. 


العميد بابتسامة: اتفضل.. 


دخل شخص بعصبيه المكتب.. 


العميد ياسر بابتسامة: اهلا يــــا يعقوب.. 


يعقوب بغيظ: اهلا فيك يـــــا فندم.. 


يعقوب سمع صوت حد بيقول اسم ليس علي مسمي.. 


يعقوب بعصبيه: انتي.. 


تقي بابتسامه بلهاء: مفاجاه مش كده.. 


يعقوب بغيظ: كويس انك هنا عشان هتاخدي فصل.. 


تقي بابتسامه: دي عندها.. 


يعقوب بعدم فهم: عند مين.. 


تقي بابتسامه: عند امك.. 


يعقوب بعصبيه: نعااااام.. 


العميد بعصبيه: هدوء مفيش احترام ليا.. 


يعقوب بعصبيه: انا اسف يــــا فندم.. 


العميد بعصبيه: انت مخصوم من مرتبك 3 ايام يــــا دكتور.. 


يعقوب بعصبيه: تمام.. 


العميد بتكمله: وانتي يـــــا تقي هتاخدي فصل اسبوع من الكليه.. 


تقي بابتسامه: احلف كده.. 


العميد بصدمه: والله.. 


تقي بسعاده: شكرا اوووي يــــا سياده العميد ربنا ينصرك دنيا واخره.. 


العميد بصدمه: انتي مش زعلانه.. 


تقي بابتسامه: هزعل ليه.. وبعدين قالت بالله عليك خليهم اسبوعين احسن.. 


العميد فتح درج مكتبه وطلع شريط حبوب واخد حبايه.. 


تقي بحزن: هو حضرتك تعبان.. 


العميد بتعب: لا دي حبوب الضغط.. خديها يـــــا بني طلعها بره.. 


يعقوب شد تقي من ايدها وخرجها من مكتب العميد.. 


تقي بعصبيه: انت بتشدني كده ليه يـــــا.. 


يعقوب بصلها بغضب وقال كملي يـــــا ايه.. 


تقي بابتسامه: يــــا باشا مصر.. 


يعقوب ابتسم و سبها ومشي.. 


✰ــــــــــــــــــــــ✰


في الجهاز..♡


اللوا سليم بحزن: مفيش تتطور في حاله الياس.. 


جاسر بحزن: لا يـــــا فندم.. 


اللوا سليم بهدوء: تمام.. 


جاسر بهدوء: عن اذنك يــــا فندم هروح اخلص شغلي.. 


اللوا سليم بهدوء: اتفضل.. 


جاسر ادي التحيه العسكريه وخرج.. 


في مكتب المقدم جاسر.. 


جاسر كان بيشتغل علي ملف قضيه لحد ما جالو اتصال من الدكتور المشرف علي حاله الياس.. 


جاسر بخوف: يـــــا تري في ايه.. 


جاسر بخوف : الوو.. 


الدكتور بحزن: ... 


جاسر بعصبيه: صدقني لو عملت اللي بتقول عليه هتندم.. 


الدكتور:  ... 


جاسر بعصبيه قفل في وشه واخد مفاتيح عربيته وراح علي المستشفي.. 


في المستشفى..♡


الدكتوره بحزن: بلاش يــــا دكتور تشيل الاجهزه من عليه.. انا شايفه انو في تحسن في حالته.. 


الدكتور ببرود: وانا الدكتور المشرف علي حالته وبقولك مفيش تحسن ومؤشراته الحيويه لسه زي ما هي.. 


الدكتوره بعصبيه: الاجهزه مش هتتشال يـــــا دكتور واللي انا بذات نفسي هبلغ عنك.. 


الدكتور ببرود: بلغي دي قوانين المستشفى.. 


الدكتور بيشيل الاجهزه من علي الياس لقي ايد من حديد بتمنعه.. 


الدكتور بخوف: جاسر باشا.. 


جاسر ببرود: ايوه جاسر باشا يـــــا روح امك.. 


الدكتوره بابتسامة: كويس انك جيت يــــا جاسر باشا انا حاولت امنعه علي قد ما اقدر بس كان رافض.. 


جاسر بعصبيه ضر"ب الدكتور بو"كس في وشها.. 


جاسر بعصبيه: اطلع بره يــــا بن*** 


 الدكتور طلع يجري بخو"ف.. 


جاسر بابتسامة: شكرا يــــا دكتوره.. 


الدكتوره جنه بابتسامة: ده واجبي يــــا سياده المقدم.. 


جاسر راح عند سرير الياس ومسك ايده.. 


جاسر بحزن: مش ناوي تصحي بقا يــــا صاحبي.. انا محتاجلك يـــــا الياس ومش انا بس كلنا محتاجينك.. عارف اني ظلمتك لما بقيت اتهمك انك خا"ين.. 


جاسر بدموع: انا اسف يـــــا صاحبي.. 


الدكتوره بسعاده: حرك ايده اهو..


جاسر بسعاده بص لقي الياس بيحرك ايده.. 


الياس فتح عينه ثواني قليله وبعدين غاب عن الوعي تاني.. 


جاسر بخوف: هو غاب عن الوعي تاني ليه.. 


الدكتوره بابتسامة: ده شئ طبيعي.. بكره بالكتير وهيفوق من الغيبوبه.. 


جاسر بسعاده: بجد يا دكتوره... 


جنه بسعاده استغربها جاسر: بجد يــــا سياده المقدم.. 


جاسر ابتسم بسعاده ومسك ايد الياس وقال: لازم امشي دلوقتي يــــا صاحبي هاجي بكره تكون صيحت ان شاءلله.. ومشي.. 


جنه ابتسمت بسعاده بعد ما مسكت ايد الياس وقالت: اخيرا هتصحي يـــــا الياسي.. 


✰ــــــــــــــــــــ✰


في منزل نجمه.. ♥


نجمه بحزن: يعني من اول يوم ليكي اتفصلتي.. 


تقي بابتسامه: ايووه.. 


نجمه بغيظ: يــــا فرحتي بيكي.. 


فاطمه بهدوء: انا قولت من الاول البت دي ملهاش التعليم.. هي اخرها تتجوز وتقعد في البيت.. 


تقي بابتسامه: ما انا قولت كده برضو يــــا فطووم ومحدش سمع صياحي.. 


فاطمه بابتسامة: عشان كده يــــا قلب فطوم انتي اللي هتستلمي المطبخ الاسبوع ده لحد ما ترجعي الكليه تاني.. 


تقي بصدمه: هاااا.. 


نجمه بضحك: مبسوطه دلوقتي اكيد يـــــا تقي.. 


تقي بغيظ: مبسوطه اوووي كمان.. 


فاطمه ببرود: مواعين الفطار مكنتش عملتها لان الجو كان برد.. ادخلي اعمليها انتي بقااا.. 


تقي بغيظ: طيب ما الجو برد لسه.. سيبها وهبقا اعملها بعدين.. 


فاطمه بهدوء: لا دلوقتي يالا ادخلي وبلاش كلام كتير.. 


نجمه بضحك: تستاهلي عشان تبطلي مشاكل تاني.. 


تقي ابتسمت بغيظ ودخلت المطبخ.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــــ✰


في صباح يوم جديد..♡


في المستشفى وتحديدا في غرفة الياس.. 


الكل كان موجود مستني الياس يفوووق.. 


بعد ربع ساعه من التوتر والخوف.. 


الياس بتعب: ااه.. 


الجميع ابتسم بسعاده.. 


اللوا سليم بسعاده: حمدلله علي سلامتك يــــا سياده المقدم.. 


الياس بتعب: الله يسلمك يـــــا فندم.. 


جاسر بسعاده: حمدلله علي سلامتك يــــا الياس.. 


الياس بتعب: الله يسلمك يــــا 


سياده المقدم.. 


جاسر ابتسم بحزن.. 


حوريه بابتسامة: حمدلله علي سلامتك يــــا ابيه.. 


الياس بابتسامة: الله يسلمك يـــــا حوريتي.. 


فاطمه بحب: حمدلله علي سلامتك يــــا بني.. 


الياس بحب: الله يسلمك يـــــا امي.. 


الكل بارك لـ الياس... 


_علي باب الغرفه جنه كانت بتراقب الياس بابتسامة.. 


واللي خد باله من ده جاسر.. 


جنه اتضايقت لما لقت الياس بيهزر مع حوريه.. 


✰ـــــــــــــــــــ✰


في المساء.. ♡


في منزل نجمه.. ♡


مجهول بابتسامة: اسف اني جيت بدون معاد.. 


فاطمه بابتسامة: خير يـــــا بني.. 


مجهول بابتسامة: خير ان شاءلله.. انا عايز حضرتك في موضوع.. 


فاطمه بابتسامة: اتفضل.. 


مجهول بابتسامة: انا طالب ايد الانسه تقي.. 


فاطمه.. 

اتبع الفصل التالي من رواية احببت ارملة من هنا

مومن
بواسطة : مومن
مؤمن بكالوريوس تجارة جامعة إسكندرية مهتم بالمقالات وأعشق الكتابة والروايات ونقل الحدث