رواية احببت ارملة الفصل السابع عشر 17 بقلم حورية مصطفى

رواية احببت ارملة الفصل السابع عشر 17 بقلم حورية مصطفى

 فاطمه بإبتسامة: اطلبي يــــا حبيبتي عنيا ليكي.. 


حوريه بإبتسامة: انا بطلب ايد نجمه لـ جاسر اخويا.. 


جاسر بصدمه: حوريه انتي بتقولي ايه.. 


حوريه بإبتسامة: ممكن تسكت يــــا جاسر خليني اكلم فطوووم.. وبعدين قالت بإبتسامة ايه رايك يــــا فطووم.. 


فاطمه بحب: انا موافقه يــــا بنتي بس الراي في الاخر راي نجمه.. 


تقي بحب: وافقي يــــا نجمه عشان خاطري.. 


نجمه ببرود: مستحيل اتجوز بعد ادهم انا بعتبر جاسر اخويا الكبير مش اكتر من كده.. 


فاطمه بحزن: ليه كده يــــا بنتي.. 


جاسر ابتسم بحزن: محدش يجبرها علي حاجه يــا امي.. اذا اعتبرتني اخوها الكبير فانا هفضل اخوها وفي ضهرها ع طول وخرج.. 


الياس بحزن: استني يــــا جاسر.. 


جاسر بإبتسامة: عايز افضل لوحدي شويه يــا الياس.. 


الياس بحزن: طيب يــا جاسر..


الياس وهو داخل الغرفه خبط في شخص.. 


الياس بعصبيه: مش تحاسبي يــــا متخل"فه.. 


_اسفه مخدتش بالي وبعدين قالت بصدمه الياس.. 


الياس بغرور: هو انتي تعرفيني.. 


هي بإبتسامة: ايوه انا الدكتوره جني اللي كنت بعالجك.. 


الياس بضحك: مش باين عليكي انك دكتوره فكرتك دكتور بسبب لبسك ده.. 


جني بعيون دامعه: مسمحلكش تنهني بالطريقه دي عن اذنك.. 


الياس بضحك: مجنون"ه دي ولا ايه.. 


تقي من وراه: مكنش ينفع اللي قولته ده يــا ابيه حرام عليك زعلتها.. 


الياس بحزن: مكنتش اقصد.. 


تقي بإبتسامة: طيب روح شوفها فين واتاسف ليها.. 


الياس بإبتسامة: طيب.. 


الياس خرج من المستشفى وفضل يدور علي جني عشان يعتذر منها لحد ما لقها قاعده في حديقه المستشفى وبتعيط.. 


الياس بإبتسامة: انا اسف يــا دكتوره مكنش قصدي ازعلك.. 


جني بحزن: عادي انا اتعودت علي كده.. 


الياس بإبتسامة: اتمني مش تزعلي مني.. 


جني بإبتسامة: مش زعلانه منك.. 


الياس مد ايده لحد جني وقال اصحاب.. 


جني بسعاده: اصحاب..


الياس بإبتسامة: عن اذنك لازم امشي اكيد هشوفك في وقت تاني.. 


جني ابتسمت بسعاده ومردتش عليه.. 


جني بسعاده بعد ما الياس مشي.. عااااا مش مصدقه نفسي يــــاربي انا بحبه اووووي... 


✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰


في غرفه نجمه.. ♥


فاطمه بحزن: ليه يــــا بنتي تعملي كده وتد"فني نفسك وانتي لسه صغيره والعمر لسه قدامك طويل.. 


نجمه بدموع: افهميني انتي يــــا ماما انا مستحيل اتجوز بعد ادهم.. 


فاطمه بدموع: انا مش هسمحلك بكده يــــا نجمه انتي فاهمه.. انتي لسه قدامك الحياة طويله.. المفروض تشوفي حياتك بقااا.. 


تقي بحزن: ماما معاها حق يــا نجمه.. 


نجمه بعصبيه: بلاش تجبروني علي حاجه مش عاوزها.. 


فاطمه بحزن: تمام يــا بنتي.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــ✰


في المقابر.. 


قدام قبر ادهم.. 💜"


جاسر بدموع: عارف اني خا"ين و انا"ني اووي عشان حبيبت مراتك يــا ادهم..بس ده مش ذنبي انا لقيت نفسي بقع في حبها.. اتمني تسامحني يــــا صحبي.. 


جاسر خرج من المقابر و اتجه الي عمله.. 


في الجهاز..♥"


جاسر كان بيشتغل وبقي يفتكر نجمه وهي بتقول انا مستحيل اتجوز بعد ادهم.. 


جاسر خرج من سرحانه علي صوت العسكري.. 


العسكري باحترام: القهوه يــا فندم.. 


جاسر بحزن: حطه علي المكتب واخرج.. 


العسكري بايماء: تحت امرك يافندم.. 


العسكري حط فنجان القهوه زي ما امره جاسر وخرج.. 


جاسر بعيون دامعه: انا ليه بيحصلي كده انا حبيبتها من كل قلبي انا مش قد العذ'اب ده يارب.. 


جاسر استغفر ربه وقام يتوضي عشان يصلي.. 


✰ــــــــــــــــــــــــ✰


في المستشفى عند نجمه..💜"


تقي بهدوء: يــا نجمه خليكي النهارده بس وبعدين ابقي اخرجي بكره انتي لسه طالعه من العمليات يعني محتاجه راحه يــــا حبيبتي.. 


نجمه بحزن: هكون مرتاحه في بيتي يــا تقي.. 


حوريه بإبتسامة: اسمعي الكلام يــا نجمه وبلاش عند.. 


فاطمه ببرود: خليها تعمل اللي يريحها هي حره دي صحتها هي.. 


نجمه بدموع: ماما بلاش تعملي فيا كده.. 


فاطمه ببرود: انا بعمل كده عشان مصلحتك ومصلحه ابنك يــــا نجمه.. 


نجمه بدموع: عارفه انك عايزه مصلحتي بس انا مش عايزه اتجوز.. انا بحب ادهم ومستحيل اتجوز غيره.. 


فاطمه بحزن: اذا انتي عامله علي اني هزعل لما تتجوزي حد غير ادهم ابني تبقا غلطانه يــا نجمه.. انتي اول ما بقيتي مرات ابني وانا اعتبرتك بنتي يــــا نجمه.. 


نجمه بدموع: وانا حبيتك يــــا ماما ولا مره اعتبرتك حماتي.. 


فاطمه حضنتها وافقي لو عايزني مبسوطه يــــا قلب ماما.. 


نجمه بدموع: بس.. 


فاطمه بحب: صدقيني هكون مبسوطه وانتي مع جاسر.. 


حوريه بإبتسامة: وافقي بالله عليكي يــــا نجمه.. 


تقي بإبتسامة: وافقي يــــا نجمه ابيه جاسر طيب وهيحافظ عليكي.. 


نجمه بدموع: موافقه.. 


حوريه بسعاده: لوووولي..


نجمه بهدوء: انا عايزه امشي من هنا.. 


فاطمه بإبتسامة: حاضر يــا حبيبتي.. 


بعد مرور بعد الوقت انتهت إجراءات خروج نجمه من المستشفى.. ♥"


✰ــــــــــــــــــــــــ✰


في منزل نجمه.. 💜"


الياس بإبتسامة: نورتي البيت انتي والبطل الصغير.. 


نجمه بإبتسامة: ههه البيت منور بوجودك.. 


فاطمه بإبتسامة: خشي يــا حبيبتي ارتاحي شويه لانك اكيد تعبانه.. 


نجمه بإبتسامة: لا كويسه يــا ماما.. 


تقي بغيظ: هاتي ادهم شويه بقا يــا حوريه.. 


حوريه بعناد: لا حبيب خالتو يــــا خلاثي علي الحلاوه.. لما تكبر يــا ادهومي هجوزك بنتي.. 


الياس بضحك: وهي فين بنتك دي يــا حوريه.. 


حوريه بغيظ: بنتي المستقبليه يــا ابيه.. 


تقي بغيظ: مستحيل يتجوز بنتك هو هيتجوز بنتي انا.. 


فاطمه: عوض عليا عوض الصابرين يارب في الكل"بتين دول.. 


نجمه بضحك: ههههه معاكي حق والله يــا ماما.. 


حوريه وتقي بغيظ: نجمه.. 


نجمه بضحك: بهزر.. 


حوريه بغيظ: ابيه جاسر تحت لازم امشي.. 


فاطمه بإبتسامة: بلغيه موافقتنا يــا حور.. 


حوريه بفرح: حاضر يــا فطوووم.. 


الياس بإبتسامة: استاذن انا بقا يــا امي.. 


فاطمه بحنان: خليك لحد ما تتعشي.. 


الياس بحب: لا مش هقدر اكل حاجه دلوقتي عشان انا اكلت في المستشفى.. 


تقي بتسال: اكلت مع مين يــــا ابيه.. 


الياس بإبتسامة: وانتي مالك يــــا بارده.. 


تقي بغيظ: ماشي يــا ابيه.. 


الياس رفع حاجبه وقال: مو"تي غيظا.. ومشي.. 


✰ـــــــــــــــــــــــ✰


عند جاسر..♡


جاسر بعصبيه: اتاخرتي ليه يــا حوريه.. 


حوريه بإبتسامة: اسفه يــــا ابيه الوقت خدنا.. 


جاسر بهدوء: ماشي.. 


بعد مرور ساعه وصل جاسر وحوريه قصر الكيلاني.. ♡


جاسر كان طالع الجناح بتاعه سمع حوريه وهي بتقول وافقت يــا ابيه.. 


جاسر بصدمه: هااا.. 


حوريه بسعاده: نجمه وافقت انها تتجوزك..


جاسر بسعاده: بتتكلمي جد.. 


حوريه بإبتسامة: جد الجد كمااان.. 


جاسر بسعاده شال حوريه وبقا يلف بيها.. 


جاسر بدموع: مش مصدق انها وافقت وهتكون ليا..


حوريه بحب مسحت دمو''عه وقالت: صدق يــا ابيه.. 


جاسر بهدوء: حد جبرها يــا حوريه.. 


حوريه بإبتسامة: لا يــا ابيه وفطوم بتقولك شوف انت فاضي امته عشان تروح تطلب ايد نجمه من ابيه الياس.. 


جاسر بصدمه: نعاااااام من اليـاس.. 


حوريه بضحك: ايووه.. 


جاسر بسعاده: هطلب ايدها من اليـاس وامري لله.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــ✰


في صباح يووم جديد..♡


فاطمه بإبتسامة: يلا يــا تقي اصحي عشان ننضف البيت عشان لما جاسر ييجي.. 


تقي بنوم: جاسر مننا وعلينا مش لازم نتعب نفسنا وننضف علي الفاضي.. 


فاطمه بصراخ: انتي سامعه انا قولت ايه يــا تقي.. 


تقي بفزع: سامعه يــــا فندم.. 


فاطمه بهدوء: قومي اخلصي يلا.. 


تقي بغيظ: حاضر يــا فطووم اصل انا الخدامه الفلبيبنه بتاعت البيت ده.. 


فاطمه بسخريه: كويس انك عارفه قومي شوفي شغلك يلا.. 


تقي بغيظ: قايمه اهو.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰


في المساء في منزل نجمه.. ♡


جاسر بإبتسامة: انا يشرفني يــا الياس اني اطلب ايد الانسه نجمه.. 


الياس : الياس باشا لو سمحت.. 


جاسر بعصبيه: انا يشرفني يــا الياس باشا اني اطلب ايد الانسه نجمه.. 


الياس بهدوء: سبني اسال عليك يــا سياده المقدم ويومين بالكتير هرد عليك.. 


جاسر بعصبيه: نعاااام يــا رو"ح امك.. 


الياس بغيظ: افندم.. 


فاطمه بضحك: خلاص بقا يــا الياس.. 


اليـاس بإبتسامة: عشان خاطرك بس يــا امي.. 


حوريه بهمس لـ الياس: ابقي اتشها"د علي رو"حك لما تخرج من هنا.. 


الياس بخوف: انا مش هخرج من هنا.. 


جاسر بإبتسامة: انا بفضل نكتب الكتاب والفرح ع طول وبلاش خطوبه.. 


فاطمه بتايد: ايه رايك يــــا نجمه.. 


نجمه بإبتسامة: اللي تشوفيه يــا ماما.. 


فاطمه بإبتسامة: يبقا علي بركه الله.. 


جاسر بإبتسامه: كتب الكتاب والفرح يوم الخميس.. 


نجمه رفعت وشها بصدمه.. 


الياس بإبتسامة: الف مبروك ليك يــا صاحبي.. مبروك يــا نجمه.. 


جاسر بإبتسامة: الله يبارك فيك عقبالك.. 


نجمه بإبتسامة: الله يبارك فيك.. 


تسريع الاحداث.. ♡


✰ــــــــــــــــــــــــ✰


يوم الخميس في احد الفنادق المطله علي البحر.. 


في جناح نجمه.. ♡


فاطمه بدموع: زي القمر يــا حبيبتي ربنا يحميكي من العين.. 


حوريه بسعاده: يــارب.. 


نجمه بإبتسامة: تسلمي يــــا ماما.. 


باب الجناح خبط.. 


تقي فتحت الباب لقت الياس.. 


تقي بإبتسامة: اتفضل يــا ابيه.. 


الياس بإبتسامة: الماذون تحت.. 


تقي بإبتسامة: احنا خلصنا وكنت لسه هنادي عليك.. 


الياس دخل واتصدم من جماال نجمه.. 


الياس بإبتسامة: بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن.. 


نجمه ابتسمت بخجل.. 


الياس بسعاده: جاهزه يــا نجمه ننزل.. 


نجمه بايماء: ايوه.. 


الياس مسك ايد نجمه ونزل بيه.. وسلمها لـ جاسر.. 


الماذون مين وكيل العروسه.. 


الياس بإبتسامة: انا يــا شيخنا.. 


وتم كتب الكتاب وسط كلمه الماذون الشهيرة.. 


بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير.. 


جاسر بسعاده حضن نجمه وبقا يلف بيها.. 


جاسر بإبتسامة: اخيرا بقيتي ملكي وعلي اسمي..

اتبع الفصل التالي من رواية احببت ارملة من هنا

مومن
بواسطة : مومن
مؤمن بكالوريوس تجارة جامعة إسكندرية مهتم بالمقالات وأعشق الكتابة والروايات ونقل الحدث