رواية الوريث الفصل الخامس 5 بقلم داليا السعيد

رواية الوريث الفصل الخامس 5 بقلم داليا السعيد

 حور:( البطلة )فتاه في منتصف العقد الثاني من عمرها ذات شعر اسود ناعم كالحرير يصل الي خصرها واعين زرقاء واسعه ورموش كثيفة وبشره بيضاء صافيه كالاطفال وجسم متناسق

………………………………….

جاسر الصياد :(البطل ) شاب في اوائل العقد الثالث من عمره قوي الشخصية جاد في عمله مفتول العضالات ذات جسد رياضي وملامح رجوليه باحته واعين سوداء قاتمه وبشره قمحاويه

………………………………….

سلمى :(أخت حور ) في اوائل العقد الثانى من عمرها ذات شعر بني اللون واعين خضراء قصيرة القامه ونحيفه الجسد من يراها يعتقدها طفله

……………………………………..

ادهم : صديق “جاسر ” منذ الطفوله ويدير اعمال “جاسر” في شركاته طويل القامه مفتول العضلات ذو أعين رمادي وشعر اسود ومرح جدا عكس “جاسر”

………………………………………

مراد الصياد :”عم جاسر ” شخصيه انانيه جشع يحب المال وكل ما يهمه هو الحصول علي اموال ابن اخيه “جاسر”ويتاجر في الاثار والمخدرات

……………………………………….

امجد الصياد :” ابن مراد الصياد ” مثل ابيه في كل شئ يك*”ره “جاسر ”

يتبع❤️

البارت الخامس

جاسر بهدوء / انا عاوز وريث

حور بعدم استيعاب / نعم وريث ايه انا مش فاهمه

جاسر / بإختصار هتجوزك وعاوز اجيب الوريث الي هيورث كل املاكي وهتعملي تنازل عن البيبي بعدها هطلقك وتاخدي الفلوس

حور بدهشه وعدم استيعاب / ايه انت اتجننت ازاي عاوز تعمل كده انت واحد قليل الذوق

جاسر وهو يخبط ايده علي المكتب/ اخرسي ان سمعت صوتك مش هتعرفي ايه الي هيحصلك

ابتلعت حور ريقها من الخوف / انا عمري مهعمل الي انت بتقول عليه ده انت الظاهر عليك مجنون

جاسر / صدقينى انتي الي هتترجاني

حور/بتحلم


 


 


جاسر / اطلعي براا

…………………..

خرجت حور والدموع في عينها وتندب حظها وخرجت من المطعم

وصلت حور الي شقتها ثم دخلت اتسعت عيناها من هذا المنظر

حور/ س سلمي ي ي

…….ٌ……………………………ٌ..

خرج “جاسر”من المطعم وركب سيارته وورائه الحراسه الخاصة به الي مقر شركته

في مكتب جاسر يدخل ادهم

ادهم / اول مره تتأخر علي الشركه حاجه غريبه

جاسر ببرود /كنت في المطعم

ادهم / بتعمل ايه انت مش بتروح هناك يعني كتير فيه حاجه

“حكي له جاسر ما حدث معه وما قاله لحور ”

ادهم بعصبيه / ايه الي بتعمله ده للدرجه دي معتش عندك قلب

جاسر بغضب / ادهم اتكلم كويس يا تخرج بره

ادهم / بتعمل كده ليه علشان اول واحده تقف قصادك قلت تعمل فيها كده تنتقم منها بجواز غصب وتاخد ابنها الي هتخلفه

جاسر ببرود / روح علي مكتبك يا ادهم

خرج ادهم سريعا ليكي لا يشتبك معه

بينما القي جاسر جسده علي اريكه المكتب بإهمال وهو يتمتم / اووووووف هلقيها من ادهم ولا من الهانم حور هتيجي برجليها لعندي

…………………………………

حور / س سلمي ي ي

نظرت حور وجدت اختها سلمى واقعه علي الارض

حور بدموع/ سلمي فوقي علشان خاطري متسبنيش ونبي انا مليش غيرك سلمى حبيبتى

اتصلت حور على الاسعاف وذهبت الي المشفي

حور لموظفه الاستقبال / لو سمحتي دكتور بسرعة

موظفة الاستقبال / تمام اسم حضرتك والمريضه لو سمحتى

حور بدموع / اسمي حور والمريضه اسمها سلمى بسرعة

الموظفة ظهر على ملامحها التوتر / آآمفيش غرف فاضيه يافندم

حور بعصبيه / ازاي يعنى مفيش دي مستشفي دي ولا ايه اختي بتموت اخلصي

فجأه التليفون رن ابتاع الاستقبال

الموظفة / تمام يا فندم

الموظفة لحور تليفون علشانك اتفضلي

حور باستغراب / علشاني

الموظفة / ايوه اتفضلي

حور بتوتر / الو

………../ ممكن اختك تعمل العمليه دلوقتى حالا القرار في ايدك يا مفيش مستشفي هتقبلها

حور بدهشه / انت

جاسر ببرود / ايوه ها قلتى ايه انا مش فاضي ليكى

حور بدموع / كفايه بقه ارحمنى اختي مالها خلي المستشفي تقبلها

جاسر / حياة اختك بين ايدك قرري الوقت مش في صالحك

حور بدموع وسرعه / موافقة موافقة

اتبع الفصل التالي من رواية الوريث من هنا

مومن
بواسطة : مومن
مؤمن بكالوريوس تجارة جامعة إسكندرية مهتم بالمقالات وأعشق الكتابة والروايات ونقل الحدث