رواية جارى حتت سكرة الفصل الثامن 8 - بقلم هنا حسين

رواية جارى حتت سكرة الفصل الثامن 8 - بقلم هنا حسين

 في وقت السحور 


فاطمه كانت بتجهز السحور


طلعت فاطمه من المطبخ وقالت 


فاطمه/ماما الانبوبه خلصت يا ماما 


سلوى/يانهار أبيض والانبوبه التانيه خلصانه 


فاطمه/خلاص يا ماما نتسحر جبنه وخلاص 


سلوى/مابعرفش اتسحر غير بفول 


فاطمه/طب أنا أعمل ايه 


سلوى/اتصلي باحمد كده نشوف عندهم انبوبه مليانه 


فاطمه/أتصل دلوقتى 


سلوى/عادي مافهاش حاجه الناس بتتسحر 


فاطمه /حاضر يا ماما 


عن احمد كان قاعد بيتفرج علي التلفزيون ومامته بتجهز فطار 


كوثر/عاوز البيض مسلوق ولا مقلي


احمد/اي حاجه من ايديكي يا ست الكل 


كوثر/ماشي يا حبيبي 


رن فون احمد بص لشاشه التليفون مسكه وفتحه بسرعه 


احمد بخضه/فاطمه مالك في ايه في حاجه معاكي ردي عليا مامتك كويسه وانت بخير 


فاطمه/أهدي في ايه مافيش حاجه أنا كويسه 


احمد اتنهد براحه/من امته وانت بترني عليا وقت السحور 


فاطمه/أكيد يعني مش علي شان اسحرك أنا بس كنت عاوزه انبوبه البوتجاز خلص وملحقتش أعمل سحور 


احمد/طب يا ستي انت أصلا عمرك ما عملتي حاجه حلوه معايا 


فاطمه/والله دا كفايه وجودي في حياتك يا بابا 


احمد/أحلي حاجه في حياتي كده كده


فاطمه بكسوف/مرسي 


احمد بضحك/هههه لا وش كسوف 


سلوى /مش هنتسحر يا فاطمه النهارده ولا ايه 


فاطمه/لا ياماما هنتسحر 


ووجهت كلامها لأحمد خلص بقا عاوزين نتسحر 


احمد/ماشي افتحي الباب 


راح احمد ادالهم الانبوبه وركبها ليهم وعزمو عليه يتسحر معاهم وهو رفض 


في الصباح يوم الاجازه 


سلوى/هتفضلي طول اليوم نايمه يا هانم 


فاطمه بملل/نعم يا ماما في ايه 


سلوى/قومي علي شان تنزلي السوق تجيبي طلباتنا 


فاطمه/حاضر يا ماما 


رن فون فاطمه وكانت زينب 


فاطمه/زوزه يا واطيه عامله ايه 


زينب/ازيك يا بت يا بطه وامك عامله ايه 


فاطمه/الحمد لله يا اختي وماما زي الفل عامل زيزو 


زينب/تعبني أوي دلعي اوي


فاطمه /هي الاطفال كده وبعدين حبيب خالته يعمل اللي يعمله 


زينب/طب يا أختي ابقي اجبهولك يوم وهتشوفي هتعملي أي 


فاطمه/هتيه يا اختي اقولك سلام بقا علي شان احمد بيتصل 


زينب/ماشي سلام سلمي على سلوي 


قفلت معاه وفتحت علي احمد 


فاطمه/الو يا احمد عامل ايه 


احمد/تمام الحمد لله أنت كويسه 


فاطمه/فل الفل 


احمد/اتسحرتي كويس 


فاطمه/يا عم انت هتزلني علي الانبوبه 


احمد/نفسي اعرف لسانك ده طالع طويل لمين 


فاطمه/ليك طبعاً 


احمد/دا أنا لو زيك اقتل نفسي 


فاطمه/طب سلام بقا علي شان نازله السوق 


احمد/بجد طب هنزل معاكي 


فاطمه/لا خليك ده يوم اجازتك خليك مرتاح 


أحمد/اخلصي خمس دقائق والقيقي خلصتي 


بعد شويه كانو بيتمشو في السوق 


احمد/فاطمه أسألك سؤال 


فاطمه/اتفضل أسأل 


احمد/هو العريس اللي اتقدملك وصلتو معاه لفين 


فاطمه/ماخلاص مافيش عرسان 


احمد/يعني ايه مش فاهم 


فاطمه/يعني أنا رفضت وماما ماحبتش تزعلني وسمعت كلامي 


احمد بفرحه/دا احسن حاجه عملتيها


فاطمه/ليه يعني 


احمد/ما انت لو اتجوزتي مش هلاقي حد اشاكله 


فاطمه بغيظ/طب يلا احسن ماما تعلقني 


في وقت المفطر خبطت فاطمه علي باب أحمد 


احمد/بطوط تعالي 


فاطمه/لا علي شان بجهز الفطار خد الطبق ده 


احمد/جايبه ايه النهارده 


فاطمه/كنافه بالقشطه 


احمد/تسلم ايدك 


فاطمه/بس ياريت تجيب الطبق فاضي مش عاوزه اكل القرود اللي بتجيبه 


احمد/هههههه ماشي يا قرده 


فاطمه/قرده في عينك 

اتبع الفصل التالي من رواية جارى حتت سكرة من هنا

مومن
بواسطة : مومن
مؤمن بكالوريوس تجارة جامعة إسكندرية مهتم بالمقالات وأعشق الكتابة والروايات ونقل الحدث